فدریکا موگرینی:

اتحادیه اروپا یک ابرقدرت فرهنگی جهانی است

مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در مراسم افتتاحیه نمایشگاه کتاب 2018 فرانکفورت، اتحادیه اروپا را یک ابرقدرت فرهنگی جهانی توصیف کرد.

اتحادیه اروپا یک ابرقدرت فرهنگی جهانی است
کد خبر: 237776
|
۱۳۹۷/۰۷/۱۸ ۱۲:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| فدریکا موگرینی، مسؤول سیاست خارجه اتحادیه اروپا سه‌شنبه گفت: فرهنگ بخش جدا نشدنی از سیاست خارجی اروپایی است. ما طبیعتا به عنوان اروپایی‌ها، یک قدرت نرم هستیم و حتی امروز که ما بیش از هر زمان دیگری روی قدرت سخت‌مان که گاهی لازم است، سرمایه‌گذاری می‌کنیم، مثل دفاع اروپایی ما، حاکمیت استراتژیک ما که ممکن است گاهی ضرورت پیدا کند، همچنان یک ابرقدرت فرهنگی هستیم. بگذارید اینطور بگویم که یک ابرقدرت فرهنگی در جهان.

او همچنین با تاکید بر اهمیت دیپلماسی فرهنگی افزود، هدف اتحادیه اروپا جایگزینی دیپلماسی فرهنگی ملی نیست بلکه پیوستن نیروها در سطح اروپایی است؛ آن هم در شرایطی که فرهنگ یک "میدان جنگ" با تروریست‌هایی است که در حال تخریب میراث فرهنگی در سراسر جهان هستند.

موگرینی گفت: تاکنون ما اروپایی‌ها که هویتمان را روی فرهنگمان که برای تنوع ارزش قائل است بنا نهاده‌ایم، هر کجا و هر زمانی که متوجه شویم فرهنگ مورد هجمه قرار گرفته است، وارد عمل می‌شویم. ما برای مین‌زدایی دانشگاه موصل، برای احیای آثار باستانی تیمبکتو و برای حفظ میراث ویران شده از طریق فناوری‌های پیشرفته‌ای که در دسترس داریم و برای حفاظت از نویسندگان و روزنامه‌نگاران هدف حمله در سراسر جهان ورود کردیم.

تمرکز نمایشگاه کتاب امسال فرانکفورت که از دهم تا چهاردهم اکتبر برگزار می‌شود، بر تنوع فرهنگی و ادبیات گرجستان است که میهمان افتخاری نمایشگاه شده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها