محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

ساماندهی بازار ارز محور جلسه امروز کمیسیون اقتصادی بود

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از ساماندهی بازار ارز به عنوان محور جلسه مشترک کمیسیون متبوعش با کانون صرافان خبر داد.

ساماندهی بازار ارز محور جلسه امروز کمیسیون اقتصادی بود
کد خبر: 237808
|
۱۳۹۷/۰۷/۱۸ ۱۴:۱۳:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در تشریح جلسه مشترک این کمیسیون با کانون صرافان کشور، اظهار کرد: امروز نشست مشترک کمیسیون اقتصادی با کانون صرافان کشور با توجه به تغییر سیاست های ارزی در طی چند ماه گذشته در جایگاه مهم این صنف در حوزه مبادلات اقتصادی برگزار شد.

وی افزود: هدف اصلی تشکیل این جلسه بررسی مشکلات، دغدغه‌ها و انتظارات این صنف از مجموع کمیسیون اقتصادی بود.

پورابراهیمی تصریح کرد: خوشبختانه در این جلسه مباحث بسیار مهم و جامعی مطرح شد و به نظر می‌رسد برای آن که بتوانیم ظرفیت این مجموعه را در اختیار سیستم اجرایی کشور قرار دهیم باید مسائل مرتبط به آنها و بانک مرکزی را ارزیابی کنیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: یکی از مسائلی که امروز در جلسه مطرح شد این بود که با توجه به محدودیت‌های وارده از سوی برخی از کشورها برای فعالیت صرافی‌ها باید مشکلات در اسرع وقت حل شود و ظرفیت تشکیلات‌های مرتبط‌ با انجام فعالیت‌های اقتصادی در داخل و خارج از کشور افزایش یابد.

وی بیان کرد: همچنین مسائل مرتبط با بخش‌نامه‌های بانک مرکزی که برخی از آنها روند فعالیت صرافی‌ها را تسهیل می‌کند معرفی شد که طبیعتا باید شرایط با توجه به آنها اصلاح شود.

پورابراهیمی افزود: افزایش اختیارات صرافی‌ها به جهت انجام مأموریت‌ها و حواله‌های ارزی و اسکناس‌های ارزی یکی از مسائلی بود که در جلسه مطرح شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: مشکلات این صنف در حوزه مالیاتی نیز مورد بررسی قرار گرفت، کلیه بحث‌های صورت گرفته‌ پیرامون ساماندهی بازار ارز بود و هدف این است که چگونه می‌توانیم از ظرفیت‌های صرافی‌های کشور بهره ببریم تا مأموریت‌های خود را جامع تر عملی کنیم.

وی گفت:‌ مقرر شد برنامه پیشنهادی و گزارش تخصصی کانون صرافان ارائه شود البته از بانک مرکزی انتظار داریم که به دلیل جایگاه کانون صرافان آنها را به رسمیت بشناسد.

پورابراهیمی تصریح کرد: امیدواریم هرچه سریع‌تر گزارش‌ها به دست ما برسد و نشست بعدی کمیسون اقتصادی را برای بررسی این موضوعات با حضور مسئولان اقتصادی و بانک مرکزی برگزار خواهیم کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها