کد خبر: 237838
|
۱۳۹۷/۰۷/۱۹ ۰۶:۲۲:۰۰
| |

وزیر خارجه آمریکا:

نیروهای ایرانی باید به طور کامل از سوریه خارج شوند

 پمپئو در سخنرانی خود عنوان کرد که اگر دولت سوریه نخواسته باشد ایران از این کشور خارج شود، آمریکا نیز کمکی به بازسازی سوریه نخواهد کرد. 

نیروهای ایرانی باید به طور کامل از سوریه خارج شوند
کد خبر: 237838
|
۱۳۹۷/۰۷/۱۹ ۰۶:۲۲:۰۰

اعتمادآنلاین| مایکل پمپئو وزیر خارجه آمریکا در سخنرانی که در اجتماع "بنیاد یهودیان برای امنیت ملی" با موضوع نقش ایران در درگیری سوریه داشت، اولویت نخست کشورش در سوریه را مبارزه با داعش دانست و گفت: برقراری صلح از طریق سیاسی و خروج تمام نیروها و نیروهای تحت حمایت ایران از این کشور، هدف های دیگر ما را تشکیل می دهند.

پمپئو در ادامه افزود: باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق آمریکا تصور می کرد با دادن امتیاز به ایران می تواند رفتار این کشور را تغییر دهد.

وی همچنین مدعی شد که همه اهداف وزارت خارجه تحت رهبری رئیس جمهوری ترامپ ،دارای تعامل بوده است. در مجمع عمومی سازمان ملل متحد همه کشورها از قطعنامه 2254 شورای امنیت حمایت کردند که درباره فرایند سیاسی درگیری سوریه است.

وزیر خارجه آمریکا همچنین اضافه کرد: در سازمان ملل متحد همچنین اعلام کردیم که نیروهای ایران و نیروهای نیابتی آن نباید اجازه ی ادامه حضور در سوریه را داشته باشند. بگذارید اینگونه بگویم که اگر دولت سوریه نخواسته باشد که نیروهای ایران را از کشور خود خارج کند، آمریکا نیز حتی یک دلار هم برای بازسازی این کشور پرداخت نخواهد کرد.

وی با اشاره به انتصاب برایان هوک به عنوان رئیس گروه اقدام ایران، گفت: ما یک کمپین بین المللی تاریخی را علیه ایران هدایت می کنیم تا فشارهای سیاسی و اقتصادی به جمهوری اسلامی ایران وارد سازند. هدف ما درباره ایران ساده است، رژیم به جای هزینه برای سلاح های اتمی، پول آن را باید صرف مردم خود کند.

منبع: میزان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها