کد خبر: 237919
|
۱۳۹۷/۰۷/۱۹ ۱۱:۰۸:۰۰
| |

«دانه‌ سحرآمیز» از مشکل کم‌آبی می‌گوید/ دوستی گلی با یک غول

نمایش «دانه سحرآمیز» که در خانه موزه انتظامی روی صحنه است مساله کم آبی و شرایط وخیم محیط زیست را با زبانی کودکانه به تصویر می کشد.

«دانه‌ سحرآمیز» از مشکل کم‌آبی می‌گوید/ دوستی گلی با یک غول
کد خبر: 237919
|
۱۳۹۷/۰۷/۱۹ ۱۱:۰۸:۰۰

اعتمادآنلاین| نمایش «دانه سحرآمیز» به نویسندگی و کارگردانی میترا کریمخانی اجرای عمومی خود را از 15 مهرماه در خانه موزه انتظامی آغاز کرده است.

این اثر نمایشی به شیوه عروسک رومیزی طراحی شده که در خلاصه داستان آن آمده است: در شهری کوچک که به علت کم آبی و کم غذایی بیشتر مردم شهر مهاجرت کرده اند گلی با مادرش به همراه تعداد کمی از همسایه ها در شهر مانده اند اما آنها نیز می‌خواهند به زودی به شهر دیگری بروند ولی گلی نمی‌خواهد از شهر و خانه اش دور شود. یک روز دانه ای عجیب از آسمان به حیاط خانه می افتد و گلی علیرغم باور مادرش دانه را می کارد و به آن رسیدگی می کند تا اینکه یک شب دانه رشد می کند و به درختی تنومند تبدیل می شود و گلی را با خود به بالای ابرها می برد. گلی در بالای ابرها با غول دختری آشنا می شود که برخلاف قصه ها با گلی دوست می شود و ماجراهای دوستی آنها اتفاقاتی را رقم می زند.

هدف از اجرای این نمایش اینگونه عنوان شده است: کم آبی و شرایط وخیم محیط زیست در سراسر دنیا دغدغه انسان عصر ماست و لازم و ضروری است وارثان آینده زمین هر چند در قصه ای کودکانه با این مشکل برخورد کنند، به آن بیاندیشند و در رویاها و قصه های خود به فکر حل مشکلات آتی هم نسلان خود باشند. نمایش یکی از بهترین ابزارهای این امر است که علاوه بر جنبه های سرگرم کننده می تواند تماشاگر را به تفکر وا دارد.

عوامل این اثر نمایشی عبارتند از عروسک گردان ها: نرگس صفا منش، راشین رضایی، مهدیه محرابیان، شقایق رازانی، طراح صحنه: امیر عابدی، دستیار طراح صحنه: شقایق رازانی، عروسک ساز: فاطمه عباسی.

این اثر نمایشی مهر و آبان هر روز ساعت 18 در خانه موزه انتظامی واقع در قیطریه، بلوار اندرزگو، روبروی بلوارکاوه، کوچه شهید احمدی، پلاک 28 به صحنه می رود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها