کد خبر: 238021
|
۱۳۹۷/۰۷/۲۰ ۰۹:۴۵:۰۰
| |

معاون عمرانی وزارت کشور:

سرعت تبدیل روستاها به شهر در فارس نگران‌کننده است

​معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور خاطرنشان کرد: تبدیل روستاها به شهر در استان فارس سرعت زیادی داشته و این موضوع نگران‌کننده است .

سرعت تبدیل روستاها به شهر در فارس نگران‌کننده است
کد خبر: 238021
|
۱۳۹۷/۰۷/۲۰ ۰۹:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| مهدی جمالی‌نژاد با بیان اینکه گسترش تبدیل روستاها به شهرها در استان فارس سرعت موجب می‌شود تا شاهد جایگزینی تولید کننده به مصرف کننده باشیم، گفت: البته نباید از تقویت نهادهای شهرداری و شوراها غافل شویم و در حوزه‌های مختلفی همچون ‌حوزه های فرهنگی، اجتماعی و دانش بنیان وارد شد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور با تاکید بر برنامه محوری، گفت: باید تمام دستگاه‌ها در همه شهرها برنامه‌ریزی داشته باشند. شفاف سازی، برون‌سپاری فعالیت‌ها و ... باید از جمله فعالیت‌هایی باشد که توسط شهرداری‌ها دنبال شود. البته از ابتدا با تمام مشکلات شهرداری‌ها آشنا بوده و هستم و شهرداری‌ها نهادهای عمومی غیردولتی‌اند و نقش‌شان منطقه‌ای و محلی نیست بلکه نقش شهرداری‌ها نقشی ملی است.

وی با بیان این‌که شهرداری ها می‌توانند سرمایه اجتماعی را افزایش دهند، افزود: زمانی که سرمایه اجتماعی افزایش یابد شاهد امنیت شهری و منطقه‌ای خواهیم بود. اگر شهرداری‌ها نتوانند نقش مناسبی در جامعه ایفا کنند شاهد ضربه نه تنها به جامعه محلی بلکه کل کشور خواهیم بود. ایمان و باور به شوراها درمجموعه دستگاه‌های دولتی وجود دارد. البته موضوعی که شاید آسیب زننده باشد این است که اگر اعتماد سازی میان شوراهای شهری و مردم فراهم نشود، در اجرای اقدمات و فعالیت‌ها با آسیب مواجه می‌شویم .

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها