آیت‌الله امامی کاشانی، امام جمعه تهران

توهین نکنید، انتقاد کنید/ استکبار به دنبال این است که ایران را منزوی کند

آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به آیات و روایاتی در باب ضرورت پرهیز از فساد گفت: در حالی‌که دشمن این کشور را احاطه کرده است، تقلب، خلاف‌کاری، احتکار، گران‌فروشی و امثال آن درست نیست. امیدواریم خداوند متعال این ملت مخلص و عزیز را یاری کند و از افراد سودجو و دنیاپرست انتقام بگیرد.

توهین نکنید، انتقاد کنید/ استکبار به دنبال این است که ایران را منزوی کند
کد خبر: 238067
|
۱۳۹۷/۰۷/۲۰ ۱۲:۰۶:۰۰

اعتمادآنلاین| آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به آیات و روایاتی در باب ضرورت پرهیز از فساد اظهار کرد: در کلمه احتکار فقهای اسلام اینچنین گفتند که موضوع احتکار در مورد مواد غذایی است؛ مثل زدند به گندم، جو، برنج و عدس. بعد عده ای گفتند فقط این موضوعات نیست، هرچه را جمع کنند به این امید که در آینده گران‌تر بفروشند احتکار است. اگر انسان بخواهد چیزی را نگه دارد که فردا گران‌تر بفروشد حرام است. در روایت آمده به دائم‌الخمرها، رابطه برقرار کنندگان میان زن‌ها و مردهای بیگانه و احتکار کنندگان آتش جهنم می دهیم.

وی ادامه داد: جامعه اسلامی را باید رعایت کرد، امت اسلام مهم است. در حالی که دشمن این کشور را احاطه کرده است، تقلب، خلاف کاری، احتکار، گران فروشی و امثال آن درست نیست. امیدواریم خداوند متعال این ملت مخلص و عزیز را یاری کند و از افراد سودجو و دنیاپرست انتقام بگیرد.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به اقدامات قوه قضاییه برای دستگیری و مجازات مجرمان اقتصادی گفت: همین برنامه‌ای که قوه محترم قضاییه کشور دارد در رابطه با رسیدگی به فساد باید اجرا شود. کسانی که دستگیر شدند جدا. همه ما حواسمان باشد گران فروشی نکنیم و هرچه هست را به روی مردم باز کنیم.

امامی کاشانی در خطبه های سیاسی این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به سخنان رهبری در دیدار با سران قوا در ارتباط با ضرورت مبارزه با مشکلات اقتصادی گفت: ایشان به مشورت کردن اشاره کردند، مشورت کردن در نامه های امام علی(ع) به مالک اشتر هم آمده است. همان طور که آقا فرمودند ان‌شاءلله مشکلات کشور با این ظرفیت هایی که دارد قابل حل است و بر دشمنان فائق خواهیم آمد. این پیروزی و موفقیت‌ها باعث می‌شود دشمنان خواب‌هایشان برای ایران را به گور ببرند.

وی در ادامه خطبه‌های سیاسی این هفته نماز جمعه تهران گفت: من نکته ای را از یک مرکز سیاسی امریکا نقل می کنم. حدود یک ماه قبل دولت امریکا به مرکز تحقیقات امریکا می گوید طرح بدهید ایران را به هم بریزیم. در اتاق تحقیقات پارلمان امریکا موضوعی را به تصویب رساندند و به دولت گفتند همین راه را برو. اول اسم دولت را می برد که دولت و بقیه قوا را به عنوان اینکه فسادی دارند با عنوان فساد سیستماتیک تبلیغ کنید. بگویید که کلا دولت فاسد است. گفتند شما همه قوا را هم فاسد اعلام کنید.

امامی کاشانی تصریح کرد: بعد گفتند مسئولین کشور قوه مجریه و مقننه و قضاییه را به فساد متهم کنید. سوم اینکه بین مسئولان اختلاف ایجاد کنید تا با اختلاف بین خود کشور ضعیف شود. چهارم اینکه رهبران را هم متهم کنید تا مردم کلان از رهبر و رهبران کشور و مدیران نظام جمهوری اسلامی نا امید شوند؛ آن وقت است که ما بر کشور و ایران مسلط می شویم. این متن در اتاق تحقیقات امریکا تصویب شده است.

وی سپس گفت: بنابر این در تمام امور چه در مصوبه های بین المللی، کنوانسیون‌ها و سایر امور و چه در مصوبات دیگر این مطلب را باید در نظر بگیریم که با اینکه باید در کارها هوشیار بود و به مطالب و پیشنهادات دشمن ولو جهانی و بین‌المللی، با سوء ظن نگاه کرد؛ اما با همه این ها باید هوشیار هم بود، مواظب توطئه دشمن بود و با هوشیاری تصمیم گرفت.

وی خاطر نشان کرد: کشور از یک اساسی بر خوردار است. قوه مقننه مجریه، قضاییه، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام و در راس آن رهبری معظم انقلاب که همه نهادها زیر نظر رهبری کشور به عنوان ولایت فقیه اداره می شود.

خطیب این هفته نماز جمعه همچنین گفت: شماها اکثرا از صدا و سیما شنیدید که رهبری گفتند تضعیف نکنید، توهین نکنید. اینکه انتقاد فنی و علمی شود حق است؛ موضوعات را باید درست تبیین کنند، اما خالی از اهانت. چرا که اهانت کمک به بیگانه و اجنبی است.

وی ابراز عقیده کرد: دنیای غرب، دنیای فساد و استکبار به دنبال این است که کشور و ایران را منزوی کند. هیچ روزی مثل امروز امریکا تنها نبوده است و هیچ روزی مثل امروز مردم از امریکا جدا نبودند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها