کد خبر: 238077
|
۱۳۹۷/۰۷/۲۰ ۱۳:۲۰:۰۰
| |

وزیر صنعت سوریه:

قیمت خودروهای ایرانی مناسب است

مازن یوسف وزیر صنعت سوریه گفت: قیمت خودروهای شرکت ایرانی (سیامکو) مناسب است و اخیرا 338 دستگاه خودروی پژو وارد این کشور شده است.

قیمت خودروهای ایرانی مناسب است
کد خبر: 238077
|
۱۳۹۷/۰۷/۲۰ ۱۳:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| سیامکو بزرگ ترین سایت تولیدی ایران خودرو در خارج از کشور است که در گذشته انواع سمند را با نام 'شام' تولید می کرد.


یوسف در گفت و گو با روزنامه الوطن سوریه افزود: براساس اسرار دولت سوریه بر اهمیت همکاری و هماهنگی میان دو طرف سوری و ایرانی در چارچوب مجموعه ایران خودرو که سهامدار شرکت سیامکو است، این وزارتخانه پیگیر کار این شرکت بوده که هم اینک وضعیت خوبی دارد.


وی بیان کرد: به زودی خودرو پالمیرا(دنا) با گیربکس اتوماتیک و گنجایش 1600 سی‌سی و با استانداردهای بالا وارد بازار سوریه می شود.


وزیر صنعت سوریه تصریح کرد: شرکت ادا موتورز جای شرکت السلطان را گرفته و 25 درصد سهام آن را در اختیار دارد، دولت سوریه 35 درصد و شرکت ایران خودرو نیز 30 درصد از سهام شرکت سیامکو متعلق به این شرکت است.


یوسف تصریح کرد: همکاری مستمری میان دو طرف در جریان است به طوری که اخیرا تعدادی خودرو جدید پژو با گنجایش 1600 سی سی و گیربکس اتوماتیک وارد شد و برای واردات گروه دیگری از این خودروها نیز به زودی توافق می شود.


وی افزود: سیامکو هم اکنون در حال توسعه خطوط تولید است تا بتواند انواع دیگری از خودروها به ویژه خودروهای شاسی بلند، کامیون و وانت را تولید کند.


وزیر صنعت سوریه ادامه داد: مجوز راه اندازی خط مونتاژ جدید خودروها در همین شرکت، با همان ظرفیت یعنی 10 هزار خودرو در سال در سوریه دریافت شده است.


وی گفت: این شرکت هم اکنون در حال بازسازی سالن های خدمات پس از فروش است تا شهروندان سوری بتوانند خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.
یوسف اظهار داشت: برای تامین قدرت رقابت شرکت سیامکو در بازار تا رسیدن به سطح بهتر نیز توافق شد و این کار قرار است با توسعه تولیدات کنونی و تولید نمونه های جدید که بتواند خواسته و تقاضای شهروندان سوری را برآورده کند، انجام شود.


وی بیان کرد: شرکت سیامکو برای متنوع شدن تولیدات خود و افزایش آن برنامه ریزی می کند و این وزارتخانه امیدوار است بتواند با تولید قطعات خودرو در داخل این صنعت را بومی سازی کند.


وی درباره قیمت خودروها نیز گفت: هم اکنون نمی توانیم قیمت خودروهای جدید را تا زمانی که بررسی‌های همه هزینه ها انجام شود، اعلام کرد.


وزیر صنعت سوریه قول داد که قیمت ها، استانداردها و امنیت و قدرت خودروها مناسب و پاسخگوی نیازهای شهروندان سوری باشد.


یوسف افزود: شرکت سیامکو هم اکنون برای همکاری های جدید با ایران خودرو تلاش می‌کند و در آینده نیز همکاری های جدید دیگری با طرف ایرانی انجام می دهد.


وی اظهار داشت: این شرکت نیز برای همکاری جدی است و برای تولید 42 خودرو توافق کرده و این تولید به زودی توسط شرکت سیامکو انجام می شود.
وزیر صنعت سوریه تاکید کرد: زمینه های همکاری میان ایران و سوریه بسیار زیاد و متنوع است و هم اکنون گفت وگوهایی با شرکت سیفکو در حال انجام است و دو طرف سفرهایی برای برقراری روابط و همکاری انجام دادند.


شهروندان سوریه دنا را با نام (پالمیرا)، رانا را با نام (شمرا) و سورن را با نام (شهبا) می شناسند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها