کد خبر: 238095
|
۱۳۹۷/۰۷/۲۰ ۱۴:۱۱:۰۰
| |

رویه‌ی دولت دهم که در شهرداری تهران تکرار شد؛

پشت پرده برکناری مدیرکل روابط عمومی شهرداری تهران

کریمی که روز پنجشنبه به همراه برخی روزنامه نگاران مهمان شرکت ملی نفتکش ایران در بندعباس بود در توییتی نوشت:« در حالی که در روز تعطیل کاری با جمعی از روزنامه نگاران و سردبیران مهمان شرکت ملی نفتکش ایران بودم خبر عزل خود را در رسانه ها دیدم...»

پشت پرده برکناری مدیرکل روابط عمومی شهرداری تهران
کد خبر: 238095
|
۱۳۹۷/۰۷/۲۰ ۱۴:۱۱:۰۰

اعتمادآنلاین| عصر روز چهارشنبه به ناگهان خبری منتشر شد که محمد علی کریمی ابرقویی مدیر مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران از سوی محمدعلی افشانی شهردار تهران کنار گذاشته شد. خود کریمی که روز پنجشنبه به همراه برخی روزنامه نگاران مهمان شرکت ملی نفتکش ایران در بندعباس بود در توییتی نوشت:« در حالی که در روز تعطیل کاری با جمعی از روزنامه نگاران و سردبیران مهمان شرکت ملی نفتکش ایران بودم خبر عزل خود را در رسانه ها دیدم...»

کمی بعد نامه ای منتشر شد که نشان می داد ابراهیم شیخ معاون منابع انسانی شهردار تهران در آن به افشانی می نویسد که صدا وسیما با ادامه ماموریت محمدعلی کریمی -که کارمند رسمی آنجا بوده است- در شهرداری تهران مخالفت کرده است. محمدعلی افشانی نیز در حاشیه این نامه نوشته است «با توجه به عدم موافقت با ماموریت ایشان به خدمت ایشان در شهرداری پایان داده شود.»

تا اینجا که شکل اداری کار بود، اما انگیزه هایی که در این قطع همکاری وجود دارد کدام است؟ اصغر احمدی رییس دفتر شهردار تهران در توییتر خود به سه مورد اشاره می کند: «عدم موافقت صداوسیما با ماموریت کریمی، نارضایتی شهردار از عملکرد ایشان و خلف وعده در استعفا باعث کنار گذاشته شدن او شد.»

در این میان موضوعی که به نظر میرسد علت اصلی این برکناری باشد و با عنوان «نارضایتی شهردار از عملکرد کریمی» از آن یاد می شود، در روز برگزاری روز تهران در سخنان صریح شهردار خود را نشان داد. محمد علی افشانی در این مراسم با اشاره به یک تصمیم روابط عمومی شهرداری تهران مبنی بر ارتباط شهرداری با برخی رسانه های خاص، به انتقاد شدید از این تصمیم محمدعلی کریمی ابرقویی پرداخت و با لحنی صریح گفت: «ما در شهرداری روابط عمومی داریم، نه روابط خصوصی!»


افشانی با انتقاد از انتشار لیستی از سوی روابط عمومی شهرداری تهران در خصوص رسانه‌هایی که شهرداری مورد قبول برای تعامل دارد، گفته بود: «قطعاً ما بدون تعامل با ذی‌نفعان قادر نخواهیم بود اقدامات مناسبی را در سطح شهر انجام دهیم. متأسفانه انتشار لیستی از رسانه‌ها برای همکاری با شهرداری تهران صحت دارد و ما روابط عمومی داریم و باید به واژه آن دقت شود. چه معنا دارد که شهرداری با تعدادی سایت وارد کار شود و تعدادی از سایت‌ها را مورد قبول نداشته باشد.»


شهردار تهران سپس گفته بود: «آنهایی که نقد می‌کنند بیشتر باید مورد توجه قرار بگیرند و از آنها انتظار دارم راست بگویند و راست بنویسند و تا می‌توانند نقد کنند.» بعد از این سخنان نیز دستور لغو بخشنامه روابط عمومی را صادر کرد. به نظر می‌رسد که نارضایتی افشانی از عملکرد کریمی در این ماجرا به اوج خود رسید و اتخاذ این تصمیم تبعیض آمیز از سوی روابط عمومی، در کنار عوامل دیگر سبب شد تا دستور قطع همکاری با کریمی را صادر کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها