کد خبر: 238109
|
۱۳۹۷/۰۷/۲۰ ۱۵:۳۶:۰۰
| |

محمدجواد حاج علی اکبری، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه

کشور به نقشه مهندسی فرهنگی مجهز است

محمدجواد حاج علی اکبری، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گفت: در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی دیگر حق نداریم به‌ صورت اقتضایی کارکنیم چون کشور به نقشه مهندسی فرهنگی، سیاست‌های کلی نظام، طرح تحول بنیادین آموزش‌وپرورش تصویب‌شده نقشه جامع علمی کشور مجهز است.

کشور به نقشه مهندسی فرهنگی مجهز است
کد خبر: 238109
|
۱۳۹۷/۰۷/۲۰ ۱۵:۳۶:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدجواد حاج علی اکبری، در مراسم معارفه امام جمعه جدید ایلام در شورای اداری استان، بیان کرد: مجلس امروز با حضور مسئولین استان به میزبانی استاندار محترم و حضور ائمه محترم جمعه و جماعات و سایر نخبگان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی که جلسه بسیار عالی است، حکایت از تصمیم جمعی خادمان مردم برای اعتلای همه‌جانبه استان ایلام عزیز ایلام دارد.

وی گفت: ایلام در هندسه جغرافیای ایران اسلامی جایگاه رفیعی دارد و شاهد این مدعا این است که در هر هر گلزاری از گلزار شهدای کشور نامی از استان ایلام بر سنگ مزار شهدا وجود دارد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور، با بیان اینکه یکی از شاخص‌های اربعین از نظر سرزمینی ایلام است، یادآور شد: ایلام معراج شهدای عزیز 8 سال دفاع مقدس است، منطقه وفا، صفا، سربلندی، جوانمردی و بهره‌مند از منابع سرشار عظیم فوق الارضی و تحت‌الارضی است که نوید روزهای بهتری را برای این استان می‌دهد.

وی، افزود: بنده به مناسبت مسئولیت‌هایی که در ارتباط با جوانان داشتم طی بیست سال گذشته بارها به استان شما سفر کردم و جوانان این دیار دارای روحیه سلحشوری و با نجابت هستند که سرمایه بسیار بزرگی است که می‌تواند زمینه‌ساز توسعه هر چه بیشتر این استان باشد.

حاج‌علی‌اکبری، افزود: وجود نماینده ولی‌فقیه در استان یک سرمایه بزرگ است که از سوی امام مسلمین منصوب می‌شود و نقش محوری در وحدت برای ارتقا منطقه دارد، مهر رهبری برای همه است، یک یار، یک همکار و یک نقطه امید برای همه مردم و جوانان انقلابی است که باید به بهترین نحو ممکن از این نعمت بهره برد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور، تصریح کرد: نهاد پربرکت نماز جمعه که از الطاف الهی بر نظام مقدس جمهوری اسلامی است، از میوه‌های شیرین انقلاب است و نقش بصیرت افزایی و وحدت بخشی برای همه آحاد مردم دارد، استان ایلام در طی سالهای گذشته از جایگاه نماینده ولی‌فقیه برخوردار بوده و در همه شهرستان‌ها و برخی از بخش‌ها نماز جمعه برگزار می‌شود.

وی، با تقدیر از همه‌کسانی که در سنگر نماز جمعه و جایگاه امام جماعت این استان فعالیت کرده‌اند، ابراز کرد: حجت‌الاسلام لطفی، حدود 18 سال در جایگاه امام جماعت فعالیت داشته‌اند، نقش‌آفرینی‌های بسیار زیادی داشتند، ما به‌عنوان نهاد امامان جمعه از این امام‌جمعه ارشد استان صمیمانه تشکر می‌کنیم و امید است در هر مسئولیتی که باشند موفق باشند.

حاج‌علی‌اکبری با بیان اینکه نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه جدید مرکز استان یکی از چهره‌های شناخته‌شده و افراد معتبر روحانیت استان است ، تصریح کرد: با حکم رهبر عزیز و عالی‌قدر حاج‌آقای کریمی‌تبار وارد این سنگر حساس شده‌اند، و امیدواریم بتوانند در این جایگاه محور وحدت و همدلی برای همه گروه‌ها، اقشار، مسئولین و مردم ایلام باشند و روحیه‌ای که در ایشان شناخته‌شده است برای آینده ایلام بسیار امیدوارکننده خواهد بود.

وی تصریح کرد: ما در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی دیگر حق نداریم به‌صورت اقتضایی کارکنیم چون کشور به نقشه مهندسی فرهنگی، سیاست‌های کلی نظام، طرح تحول بنیادین آموزش‌وپرورش تصویب‌شده نقشه جامع علمی کشور مجهز است و سهم استان از این موارد باید استحصال شود.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه تصریح کرد: حضور عزیزان در شورای فرهنگ عمومی استان و شوراهای مرتبط که با حضور نمایندگی ولی‌فقیه در استان تشکیل می‌شود می‌تواند امیدهای بهتری برای آینده استان باشد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور، گفت: در جلسه‌ای که در حضور استاندار محترم بودیم متوجه شدیم کارگروه‌هایی تشکیل‌شده و در حال فعالیت در استان هستند و از همه خواهش می‌کنم که نقشه جامع مهندسی فرهنگی استان را با دقت تمام بر اساس شرایط کنونی و بر اساس شهرستان‌ها ترسیم کنند و اگر ترسیم‌شده وارد اجرا شود.

حاج‌علی‌اکبری بعد از مراسم استقبال مردمی از امام جمعه‌ جدید ایلام، اظهار کرد: نماز جمعه یکی از بزرگ‌ترین عنایات الهی و از دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی است و در این سنگر بسیج‌ها شکل گرفته و بصیرت‌آفرینی‌ها شده و جوانان ما هفتگی با امام مسلمین بیعت می‌کنند و بواسطه این سنگر عظیم موزه‌ها ساخته شده، مساجد آباد گشته و مشکلات مردم حل شده است.

وی منشاء خلق 9 دی را مساجد و نماز جمعه و جماعات عنوان کرد و گفت: مومنان سر روز جمعه را می‌شناسند و این روز روز تجدید پیمان با امام عصر برای جامعه‌ی منتظر است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه‌ی جمعه با قدردانی از تلاش‌های ائمه‌ جمعه‌ اسبق ایلام مرحومان محمدی و حیدری ایلامی و یعسوبی، تصریح کرد: امام جمعه سابق ایلام حجت‌الاسلام و المسلمین لطفی منشاء خدمات ماندگاری در استان ایلام بوده است.

حاج‌علی‌اکبری از حجت‌الاسلام‌کریمی‌تبار به عنوان نیرویی خدمتگذار و متواضع یاد کرد و گفت: ایشان در استان محور وحدت خواهند بود و در خطبه‌ها نورافشانی خواهند کرد.

وی ضمن قدردانی از حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری در استان این حضور را معنادار و الهام‌بخش توصیف کرد و گفت: امروز مردم ایلام با استقبال از امام جمعه‌ی جدید و نماینده رهبری بار دیگر ولایتمداری خود را نشان دادند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها