کد خبر: 238564
|
۱۳۹۷/۰۷/۲۲ ۱۴:۵۸:۰۰
| |

رییس سازمان صمت بوشهر اعلام کرد:

تلاش برای افزایش تبادلات تجاری دوجانبه ایران و قطر

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به حضور پر رنگ ایران در نمایشگاه بین المللی( IPEC) در قطر گفت: ایران طی شش ماهه نخست کل کشور به کشور قطر به ارزش 139 میلیون دلار صادرات داشته که سهم صادرات استان بوشهر به آن کشور 57 میلیون دلار بوده است .

تلاش برای افزایش تبادلات تجاری دوجانبه ایران و قطر
کد خبر: 238564
|
۱۳۹۷/۰۷/۲۲ ۱۴:۵۸:۰۰

اعتمادآنلاین| سید حسین حسینی محمدی افزود: بمنظوربرقراری روابط تجاری و در راستای افزایش صادرات تولیدات استان ؛ هیاتی متشکل ازمدیران بخش دولتی و فعالان اقتصادی استان بوشهر به کشور قطرسفر کرده و مذاکرات متعددی با مسئولان قطری در زمینه های مختلف تجاری و اقتصادی انجام دادند.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین المللی محصولات و کنفرانس( IPEC ) در کشور قطرهمزمان با سفر هیئت تجاری استان عنوان کرد: تعداد38غرفه از جمهوری اسلامی ایران دراین نمایشگاه شرکت کرده و سایر بنگاههای اقتصادی هم در غرفه اتاق بازرگانی مشترک ایران و قطر توانمندی ها و قابلیت های خود را معرفی و با شرکت های تولیدی و بازرگانی شرکت کننده در نمایشگاه به مذاکرات تجاری بصورت B2 B پرداختند.

وی گفت: بازدید کنندگان نمایشگاه استقبال خوبی از توانمندی های واحدهای تولیدی و صادراتی ایران داشتند و در حاشیه ی برگزاری نمایشگاه مذاکرات خوبی در زمینه همکاری تجاری با طرف های خارجی انجام شد .

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان بوشهرتصریح کرد: همزمان با برگزاری نمایشگاه ، کنفرانس فرصت های سرمایه گذاری کشور قطر با حضور و سخنرانی نخست وزیر و وزیر کشور ، وزرای اقتصاد و تجارت ، شهرداری و محیط زیست و دیگرمسئولین کشورهای شرکت کننده برگزارشد که در یکی از پانل های تخصصی استاندار بوشهر هم بعنوان اعضای حاضر سخنانی را در خصوص ظرفیت ها و زیرساخت های استان در زمینه تامین نیازهای صادراتی و وارداتی عنوان کرد.

حسینی محمدی در ادامه افزود: استاندار بوشهر در دیدارهای جداگانه با نخست وزیر و هریک از وزرای اقتصاد و تجارت ، راه و شهرداری و محیط زیست در مورد مسائل صادرکنندگان استان ؛ گفتگو وتبادل نظر کردند که در این خصوص طرف های قطری قول های مساعد در جهت تسهیل تجارت و تامین زیر ساختهای مورد نیاز در بندر الرویس ارائه شد.

این مقام مسئول عنوان کرد: پس از بازدید از بنادر الرویس و حمد و برگزاری جلسه تخصصی با مسئولین بنادر موصوف با حضور فعالان اقتصادی استان ، نشستی با حضور رئیس سازمان بنادر و دریانوردی کشور قطرو مسئولین این دو بندر در بندر حمد برگزار و مسائل و مشکلات تجار ایرانی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و توافقاتی در خصوص حل مسائل و مشکلات موجود و تسهیل خدمات به صادرکنندگان بعمل آمد.

وی اضافه کرد: جلسه ای با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور قطر ، استاندار محترم بوشهر و مدیران شرکت های ایرانی شرکت کننده در نمایشگاه برگزار و مسائل و مشکلات صادر کنندگان در بنادر مبدا و مقصد توسط آنان مطرح شد .

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان بوشهردر ادامه عنوان کرد: همچنین نشست های جداگانه ایی با حضور استاندار و اعضای هیات تجاری استان با رئیس اتاق بازرگانی قطر در محل اتاق بازرگانی و سفارت جمهوری اسلامی ایران با حضور اعضای هیات اعزامی ، با سرمایه گذاران ایرانی مقیم قطری برگزار شد که هر یک از طرفین ضمن طرح مسائل موجود ، ظرفیت های تجاری و سرمایه گذاری را جهت افزایش تبادلات تجاری دوجانبه و همچنین سرمایه گذاری در دو کشور مطرح کردند .

وی همچنین بیان کرد: جلسات و دیدارهای تخصصی در زمینه ی مواد پروتئینی ، فروشگاه های زنجیره ای ، آبزی پروری و ... با حضور مدیران مرتبط و شرکتهای قطری برگزار و اطلاعات لازم مبادله گردید .

به گفته حسینی محمدی به توافقاتی فی مابین تجار و سرمایه گذاران ایرانی با طرف های قطری در زمینه های صادرات مواد معدنی ، مواد غذایی ، خدمات فنی و ... بعمل آمد.

منبع:

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها