کد خبر: 238574
|
۱۳۹۷/۰۷/۲۴ ۱۰:۰۰:۰۰
| |

عباس سلیمی‌نمین، فعال سیاسی اصولگرا درباره دیدار رئیس‌جمهوری با اصولگرایان در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» مطرح کرد:

دعوت از کارشناسان جریانات مختلف موجب هم‌افزایی و قرابت می‌شود/ دولت بیش از هر زمانی نیاز به همکاری فکری جریانات رقیب یا غیرهمسو با خودش دارد

عباس سلیمی‌نمین، فعال سیاسی اصولگرا درباره دیدار رییس‌جمهوری با اصولگرایان گفت: اگر دولت مسئله‌ای را مطرح و بعد کارشناسان جریانات مختلف را درباره آن موضوع دعوت کند، هم قرابت و هم هم‌افزایی فکری به وجود می‌آید و درنهایت یک دستاوردی هم برای دولت به لحاظ کارشناسی خواهد داشت.

دعوت از کارشناسان جریانات مختلف موجب هم‌افزایی و قرابت می‌شود/ دولت بیش از هر زمانی نیاز به همکاری فکری جریانات رقیب یا غیرهمسو با خودش دارد
کد خبر: 238574
|
۱۳۹۷/۰۷/۲۴ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| عباس سلیمی‌نمین، فعال سیاسی اصولگرا در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» با اشاره به دیدار اصولگرایان با حسن روحانی که در این هفته برگزار می‌شود، درباره تاثیرگذاری اینگونه جلسات گفت: قطعا هر دیداری در این سطوح برای تصحیح و اصلاح ذهنیت‌ها می‌تواند بسیار مفید و موثر باشد. چون غالبا تماس‌های حضوری تصویر دقیق‌تری را به انسان ارائه می‌دهد و می‌تواند به تعاملات منطقی کمک کند. شخصا با این نوع تماس‌ها هم موافق هستم و هم استقبال می‌کنم و تصور می‌کنم که می‌تواند موثر باشد.

این فعال سیاسی اصولگرا درباره مباحثی که در این دیدار باید مدنظر قرار گیرد، گفت: طبیعتا موضوعات بسیار متنوعی در عرصه مسائل اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ... پیش‌روی ما است، اما اینکه با توجه به فرصتی که دارند کدام یک از اینها مطرح شود، نمی‌دانم.

سلیمی‌نمین درباره موضوعاتی که باید در اولویت طرح قرار گیرد، گفت: به زمان و تعداد جلسات بستگی دارد و علی‌القاعده اگر بخواهند در فرصت کم به موضوعات بپردازند، اولویت باید حتما چگونگی همکاری همه جریانات سیاسی برای مقابله با فشارهای اقتصادی دشمنان کشور باشد.

او افزود: بحث‌های مختلفی هم حول این موضوع می‌تواند شکل بگیرد، چون امروز دولت بیش از هر زمانی نیاز به همکاری عملی و همکاری فکری جریانات رقیب یا غیرهمسو با خودش دارد که می‌توانند در این وادی کمک کنند.

این فعال سیاسی در واکنش به صحبت‌های محمود واعظی، رییس دفتر رییس‌جمهوری که گفته است اصولگرایان معتدل به این جلسه دعوت می‌شوند و همفکران جبهه‌پایداری جایی در این جلسه ندارند، عنوان کرد: یک بحث این است که می‌خواهیم برای ایجاد آرامش در جامعه کار نمادین انجام دهیم؛ یعنی اینکه جامعه احساس کند بعد از تشدید دشمنی‌های بیگانه، همه سلایق کنار هم می‌نشینند تا در جامعه یک آرامش ایجاد می‌کنند.

او ادامه داد: بنابراین این احساس را به وجود می‌آورد که در شرایط فعلی دست‌اندرکاران این فهم و درک را دارند که با هم متحد شوند و طبیعتا جامعه از این اتحاد احساس مثبتی خواهد گرفت.

سلیمی‌نمین افزود: اما زمانی است که دولت می‌خواهد علاوه بر احساس آرامش دستاوردی هم برای حل مشکلات داشته باشد. در این نگاه نوع دعوت‌ها فرق خواهد کرد.

این فعال سیاسی با تاکید بر راهکارهای دولت برای بهبود شرایط کشور، گفت: زمانی دولت موضوعی را روی میز می‌گذارد و مسله خاصی را مطرح می‌کند و بعد کارشناسان جریانات مختلف را درباره آن موضوع دعوت می‌کند؛ برهمین اساس، هم قرابت و هم هم‌افزایی فکری به وجود می‌آید؛ یعنی این دعوت دولت از کارشناسان جریانات مختلف آن‌ها را در کنار هم قرار می‌دهد و تقویتشان می‌کند، اما درنهایت یک دستاوردی هم برای دولت به لحاظ کارشناسی خواهد داشت.

سلیمی‌نمین تاکید کرد: فکر می‌کنم که دولت الان باید به این شکل عمل کند، کارشناسان جریانات مختلف هم اهل این نخواهند بود که حضور پیدا نکنند. خواهند آمد و همراهی می‌کنند و می‌توانند موثر باشند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها