کد خبر: 238687
|
۱۳۹۷/۰۷/۲۳ ۱۱:۱۵:۰۰
| |

«بن‌سلمان» بدون آمریکا نمی‌تواند از خود در برابر ایران حفاظت کند

یک فعال معارض سعودی با بیان اینکه تهدیدات عربستان مبنی بر پاسخ به تحریم های احتمالی تنها مُشتی اراجیف است، گفت: «بن سلمان» بدون کمک آمریکا نمی تواند از خود در برابر ایران حفاظت کند.

«بن‌سلمان» بدون آمریکا نمی‌تواند از خود در برابر ایران حفاظت کند
کد خبر: 238687
|
۱۳۹۷/۰۷/۲۳ ۱۱:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| «سعد الفقیه» فعال سیاسی و معارض سعودی در سخنانی به تهدیدات مقامات سعودی مبنی بر پاسخ قاطعانه به تحریم های احتمالی علیه ریاض، واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص گفت: تهدیدات ریاض مبنی بر واکنش به تحریم ها مُشتی اراجیف است.

وی گفت: عربستان چگونه می خواهد به تحریم ها پاسخ دهد؟ مقامات ریاض به هزاران مزدور خود در شرکت آمریکایی «بلک واتر» و دستگاه های اطلاعاتی آن تکیه کرده اند؟ همه این امکانات در جیب آمریکایی هاست نه بن سلمان.

این فعال و معارض سعودی یادآور شد: بن سلمان قادر نیست بدون کمک آمریکا از خود در برابر ایران حفاظت کند پس چگونه می خواهد تهدیدی را با تهدید بزرگتر پاسخ دهد؟ سعودیها چگونه به ترکی الدخیل اجازه مطرح کردن سیاست گذاری های ریاض در قبال تهدیدات و تحریم های احتمالی را دادند؟

الفقیه در ادامه افزود: بن سلمان تمام تخم مرغ های خود را در سبد حمایت آمریکایی ها گذاشته است؛ امروز تمامی نیروهای نظامی و همچنین ذخایر ارزی عربستان در اختیار آمریکایی هاست پس چگونه ولیعهد سعودی قادر است تهدیدی را با تهدیدی بزرگتر پاسخ دهد؟

وی اظهار داشت: به نظر می رسد که بن سلمان عقلش را از دست داده و همین مسأله موجب شده تا ضمن ارتکاب حماقت های بیشتر، فرار رو به جلو را در دستور کار قرار داده و خود را در باتلاق فرو بَرَد.

الفقیه ادامه داد: جهان امروز به بن سلمان به عنوان یک فردِ آسیب زننده و زیان بخش نگاه می کند که باید هرچه سریعتر از شر آن خلاص شد. در هر صورت، بن سلمان با اقداماتی که انجام می دهد زمان سرنگونی خود را نزدیکتر و مسیر برداشتن وی از سر راه توسط مخالفانش را هموارتر می کند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها