کد خبر: 238794
|
۱۳۹۷/۰۷/۲۳ ۱۶:۴۱:۰۰
| |

عضو شورای ملی زعفران خبر داد:

طلای سرخ ارزان شد/رشد 30 درصدی صادرات زعفران

عضو شورای ملی زعفران از کاهش نرخ زعفران در بازار و رشد 30 درصدی صادرات آن در شش ماهه نخست سال خبر داد.

طلای سرخ ارزان شد/رشد 30 درصدی صادرات زعفران
کد خبر: 238794
|
۱۳۹۷/۰۷/۲۳ ۱۶:۴۱:۰۰

اعتمادآنلاین| علی حسینی، عضو شورای ملی زعفران، از کاهش نرخ زعفران در بازار خبر داد و گفت: با توجه به آغاز فصل برداشت ،قیمت زعفران به سمت نرخ واقعی خود در حال پیشروی است و دیگر قیمت های بی پایه و اساس که در بورس کالا تعیین می شود، خریداری ندارد.

وی حداقل نرخ هر کیلو طلای سرخ را 4 میلیون و 500 هزار و حداکثر 10 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: این نرخ نسبت به هفته های قبل حدود 1.5 تا 2 میلیون تومان کاهش یافته است.

حسینی با اشاره به اینکه برداشت نوبرانه زعفران در مناطق سردسیری آغاز شده است، بیان کرد: پیش بینی می شود که طی روزهای آتی برداشت زعفران به اوج خود برسد.

به گفته این مقام مسئول؛ با توجه به شرایط جوی مناسب بارندگی در اواخر سال گذشته پیش بینی می شود که امسال حداقل 400 تن زعفران تولید شود.


وی درباره آخرین وضعیت صادرات زعفران گفت: با توجه به آنکه خریداران خارجی منتظر ورود محصول نو به بازار هستند و تمایلی به خرید زعفران کهنه مانده در انبارهای سازمان تعاون روستایی و انبارها ندارند، صادرات زعفران تقریبا متوقف است.

عضو شورای ملی زعفران از رشد 30 درصدی صادرات در شش ماهه نخست سال خبر داد و افزود : کاهش ارزش ریال به کمتر از نصف در برابر دلار برای خریداران خارجی و خرید زعفران توسط برخی افراد فاقد تخصص صرفا جهت تامین ارز از جمله دلایل رشد 30 درصدی صادرات در شش ماهه ابتدای سال به شمار می رود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا امسال خرید توافقی زعفران همزمان با فصل برداشت ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: خرید توافقی زعفران راه چاره حمایت از کشاورزان نیست، از این رو انتظار می رود که این روند در سال جاری، استمرار نیابد.

حسینی در پایان خرید توافقی زعفران را تنها راهکاری سودآور برای دست اندکاران امر خرید دانست و گفت: با وجود آنکه عرضه تمامی محصولات کشاورزی در زمان برداشت بیش از تقاضاست، از این رو قیمت آن با روند کاهشی در بازار روبروست و ورود دولت در چنین شرایطی تنها به نفع خود است و دردی از کشاورز دوا نمی‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها