محمدی ری شهری عضو مجلس خبرگان رهبری:

اعتدال همان مسیر تبعیت از ولایت است/تندروی و کندروی موجب انحراف

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: تند روی و کند روی به معنای انحراف از مسیر رهبری است و اعتدالی که اسلام مطرح می کند همان مسیر تبعیت از رهبری در جامعه است.

اعتدال همان مسیر تبعیت از ولایت است/تندروی و کندروی موجب انحراف
کد خبر: 238805
|
۱۳۹۷/۰۷/۲۳ ۱۸:۵۱:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد محمدی ری شهری ظهر دوشنبه در دیدار با مسئول عقیدتی سیاسی، سرکلانتر و مسئولان انتظامی پایگاه نهم تهران بزرگ طی سخنانی با تبیین اهداف تشکیل حکومت اسلامی گفت: مبارزه با ضد ارزش ها و استقرار ارزش های انسانی و اسلامی در جامعه از اهداف تشکیل حکومت اسلامی بوده است.

وی عدل را در راس همه ارزش های اسلامی در جامعه دانست و با اشاره به فرمایشی از امیرالمومنین( ع) گفت: اگر اقامه عدل در جامعه نباشد، این حکومت از بی ارزش ترین اشیاء نیز بی ارزش تر خواهد بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیاتی از قرآن مجید، گفت: اقامه عدل در همه شئون جامعه از مهم ترین تکالیف حکومت است که در آن جامع ترین باید ها و نباید ها یعنی عمل و امر به خوبی ها و عمل نکردن و نهی از بدی ها و امور ناپسند نهفته است، منطق اسلام انجام خوبی ها و ترک بدی ها براساس فطرت الهی است و از این رو همه تکالیف دینی نیز برای روشن شدن امور پسندیده و ناپسند برای انسان ها تعیین شده است.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در تبیین فروع دین و بایدها و نباید ها در نیروی انتظامی گفت: نخستین فرع برای اجرای ارزش های اسلامی، خودسازی است، زیرا تا انسان خود را نسازد نمی تواند جامعه را بسازد و در جامعه اثر بخش باشد، از این رو در نیروی انتظامی باید خودسازی علمی و عملی در همه زمینه ها انجام شود که این نکته هم شامل قوای بدنی است و هم شامل قوای معنوی و نیز تخصص های مورد نیاز در رشته های مختلف است.

وی دومین نکته مورد نظر در این خصوص را همراهی با رهبری و نظام و تبعیت از دستورات سلسله مراتب فرماندهی برشمرد و گفت: همراهی با رهبری وظیفه همه امت است زیرا در صورت بروز هرگونه کج روی و یا گرایش به اطراف، ضرر آن متوجه همه مردم، نظام و منافع کشور خواهد شد و از سوی دیگر اگر همه جامعه همراه و پیرو رهبری باشند، دگر اختلافی باقی نخواهد ماند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: تند روی و کند روی به معنای انحراف از مسیر رهبری است و اعتدالی که اسلام مطرح می کند همان مسیر تبعیت از رهبری در جامعه است یعنی تندتر از رهبر و کندتر از او حرکت نکنیم و از او پیروی کنیم.

وی افزود: در دستورات متعدد روایی نیز توصیه شده که نگاه کنید که اهل بیت پیامبر(ص)، چگونه راهشان را می پیمایند و از ایشان تبعیت کنید، هنگامی که می روند، و می نشینند و قیام می کنند و از ایشان نه باید عقب ماند و نه جلو افتاد که در هرکدام این ها هلاک نهفته است.

محمدی ری شهری گفت: نیروی انتظامی باید تا جای ممکن با عامه مردم بر اساس مدارا رفتار کند و البته برخورد با دشمنان نظام و اسلام و انقلاب باید با شدت و خشونت و البته با متانت همراه باشد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها