کد خبر: 238902
|
۱۳۹۷/۰۷/۲۴ ۱۱:۰۶:۰۰
| |

وزیر دفاع صربستان خواهان اخراج سفیر آمریکا شد

وزیر دفاع حامی روسیه در صربستان مواضع اخیر سفیر آمریکا در صربستان را در خصوص کوزوو محکوم کرده و خواهان بیرون انداختن این دیپلمات از کشورش به دلیل آن که کوزوو را یک کشور مستقل خواند، شد.

وزیر دفاع صربستان خواهان اخراج سفیر آمریکا شد
کد خبر: 238902
|
۱۳۹۷/۰۷/۲۴ ۱۱:۰۶:۰۰

اعتمادآنلاین| آلکساندر وولین، وزیر دفاع صربستان در بیانیه‌ای گفت، کایل اسکات، سفیر آمریکا " فراموش کرده که صربستان یک مستعمره نیست و او نمی تواند منزلت آن را زیر پا بگذارد".

روز دوشنبه کایل اسکات در گفت‌وگو با یک خبرنگار صربستانی گفته بود: ما کوزوو را به عنوان یک کشور مستقل و دارای حاکمیت به رسمیت می شناسیم.

وولین خاطر نشان کرد، اگر اسکات این صحبت را در مقابل آلکساندر ووجیچ، رئیس جمهور صربستان ایراد کرده بود همانجا با اردنگی از ساختمان دولت در شهر بلگراد بیرون انداخته میشد.

کوزوو در سال 2008 از صربستان اعلام استقلال کرد. صربستان به همراه چین و روسیه که هم‌پیمانش هستند این اعلام استقلال را به رسمیت نشناختند اما اکثر کشورهای غربی کوزوو را به رسمیت شناختند.

ناتو از زمانی که در سال 1999 دست به مداخله نظامی به منظور متوقف کردن سرکوب جدایی طلبان آلبانیایی تبار کوزوو از سوی صربها زده اقدام به حفظ یک نیروی صلحبنا در کوزوو کرده است.

صربستان به دنبال عضویت در اتحادیه اروپا است اما اخیرا متمایل به روسیه شده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها