کد خبر: 238904
|
۱۳۹۷/۰۷/۲۴ ۱۱:۲۳:۰۰
| |

دیدار وزرای خارجه ترکیه و انگلیس با محوریت مساله خاشقجی

وزیر خارجه انگلیس در دیدار با وزیر خارجه ترکیه از عربستان سعودی خواست که در تحقیقات درباره ناپدید شدن جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار واشنگتن پست به طور کامل همکاری کند زیرا سوالات باقی مانده درباره ناپدید شدن وی را فقط عربستان سعودی می‌تواند پاسخ دهد.

دیدار وزرای خارجه ترکیه و انگلیس با محوریت مساله خاشقجی
کد خبر: 238904
|
۱۳۹۷/۰۷/۲۴ ۱۱:۲۳:۰۰

اعتمادآنلاین| مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه با جرمی هانت، همتای انگلیسی‌اش در لندن دیدار کرده و درباره مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کردند.


محور اصلی دیدار وزرای خارجه انگلیس و ترکیه ناپدید شدن روزنامه نگار واشنگتن‌پست بود.


در این دیدار وزیر امور خارجه انگلیس نگرانی شدید خود را نسبت به این مساله اعلام کرد و گفت: انگلیس از تحقیقات ترکیه درباره این حادثه به طور کامل حمایت می‌کند.


وی ادامه داد: ما از عربستان سعودی می‌خواهیم که در این تحقیقات به طور کامل همکاری کند زیرا سوالات باقی مانده درباره ناپدید شدن جمال خاشقجی را فقط عربستان سعودی می‌تواند پاسخ دهد.


او افزود: انگلیس از توافق اخیر رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه و ملک سلمان، پادشاه عربستان برای تشکیل گروه کاری مشترک به منظور بررسی پرونده خاشقجی استقبال می‌کند.


او افزود، آنها از تصمیم عربستان سعودی مبنی بر تشکیل یک تحقیقات داخلی توسط دادستان کل درباره ناپدید شدن این روزنامه‌نگار سعودی استقبال می‌کنند و خواهان محاکمه شدن مجرمان اصلی این ماجرا هستند.


روز شنبه چاووش‌اوغلو اعلام کرد که ترکیه انتظار همکاری از عربستان سعودی دارد.


همچنین وزرای خارجه انگلیس و ترکیه درباره روابط منطقه‌ای و دوجانبه گفت‌وگو کردند.


از دیگر محورهای مذاکرات میان دو کشور توافق روسیه و ترکیه درباره ادلب، بحران سوریه، مبارزه با تروریسم و بریگزیت بود.


براساس بیانیه منتشر شده از سوی وزارت خارجه انگلیس، هانت در این دیدار درباره وضعیت سوریه و اهمیت حفظ جان شهروندان در ادلب تاکید کرد و از ترکیه به خاطر میزبانی از بیش از سه میلیون پناهجو قدردانی کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها