کد خبر: 238955
|
۱۳۹۷/۰۷/۲۴ ۱۳:۳۷:۰۰
| |

ترمیم کابینه فرانسه کلید خورد

رئیس جمهور فرانسه سرانجام ترمیم کابینه این کشور را آغاز کرد و رهبر حزب حاکم را به عنوان وزیر جدید کشور معرفی کرده است.

ترمیم کابینه فرانسه کلید خورد
کد خبر: 238955
|
۱۳۹۷/۰۷/۲۴ ۱۳:۳۷:۰۰

اعتمادآنلاین| امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در حالی ترمیم کابینه را آغاز کرده است که قصد دارد برای انتخابات 2019 میلادی اروپا آماده شود. انتخاب رهبر حزب حاکم به عنوان وزیر جدید کشور فرانسه مهمترین نکته ترمیم کابینه ماکرون به شمار می رود.

بر اساس این گزارش، هدف اصلی ماکرون از ترمیم کابینه در شرایط کنونی برقراری ثبات سیاسی در دولت فرانسه است، آن هم پس از استعفای چند وزیر کلیدی و مهم که ادامه حکمرانی ماکرون را با چالش جدی روبرو کرده است. وی همچنین قصد دارد با معرفی وزرای جدید، انرژی تازه ای را برای ادامه روند اصلاحات اقتصادی و اجتماعی به بدنه دولت تزریق کند و مانع از ادامه روند نزولی محبوبیت خود و دولت پاریس شود.

ماکرون و ادوارد فیلیپه نخست وزیر فرانسه پیش از این قصد داشتند دو هفته پس از استعفای جرارد کلمب وزیر کشور و یکی از حامیان اصلی ماکرون، ترمیم کابینه را انجام دهند. ولی اعلام نام وزرای جدید تا کنون به تاخیر افتاده بود. استعفای کلمب پس از کناره گیری 2 وزیر دیگر از کابینه ماکرون اعلام شده است.

ماکرون تصمیم گرفته است تا کریستوف کاستانر رهبر حزب سیاسی اش را به عنوان وزیر جدید کشور فرانسه معرفی کند. این بزرگترین و مهمترین تغییر در کابینه فرانسه به شمار می رود.

این گزارش افزود: برونو لو ماری وزیر دارایی و ژان ایو لو درایان وزیر خارجه فرانسه همچنان در پست های خود باقی مانده اند.

روش ماکرون در ترمیم کابینه نشان می دهد که وی در حال آماده شدن برای رقابت با راستگراهای افراطی فرانسه در انتخابات آتی اروپا است.

دیدیه گیلوم رهبر سابق حزب سوسیالیست فرانسه نیز به عنوان وزیر جدید کشاورزی معرفی شده است. فرانک ریشتر نیز از اعضای حزب جمهوریخواه فرانسه است به عنوان وزیر جدید فرهنگ انتخاب شده است.

محبوبیت ماکرون طی ماه های اخیر به شدت کاهش یافته است. سیاست های اقتصادی دولت فرانسه یکی از عوامل اصلی کاهش چشمگیر محبوبیت ماکرون به شمار می رود.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها