معاون شهرداری تهران تاکید کرد:

باید از ظرفیت افکار عمومی در نظارت بر پروژه‌ها استفاده کنیم

معاون شهرداری تهران با بیان اینکه موضوع حفظ باغات تحت تاثیر فشار افکار عمومی متوقف شد، گفت: باید از ظرفیت افکار عمومی در نظارت بر پروژه‌ها استفاده کنیم.

باید از ظرفیت افکار عمومی در نظارت بر پروژه‌ها استفاده کنیم
کد خبر: 238980
|
۱۳۹۷/۰۷/۲۴ ۱۴:۵۱:۰۰

اعتمادآنلاین| پیروز حناچی در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران، گفت‌: به طور قطع با کلیات طرح الزام شهرداری تهران برای انتشار اطلاعات حوزه شهرسازی موافق هستیم. بی‌تردید این موضوع یک نیاز است و در همه جای دنیا نیز از ظرفیت افکار عمومی با توجه به کم‌هزینه بودن و تاثیر بسزای آن برای حوزه نظارت بهره گرفته می‌شود.


وی افزود: در مورد آرای کمیسیون ماده 100 پرونده‌های زیادی وجود دارد که مربوط به پلاک‌های درگیر و در اطراف پروژه‌ مدنظر است. باید به این نکته توجه داشته باشیم که شهرداری تهران در حدود 55 تا 80 درصد به موضوع ساخت و سازها وابستگی دارد؛ لذا نمی‌شود این موضوع را به طور یک دفعه‌ای قطع کرد. باید با سه گام به سمت ایده‌آل مورد نظر خود حرکت کنیم.

معاون شهرداری تهران ادامه‌ داد: در کشورهای پیشرفته‌تر اقداماتی درباره نظارت بر پروژه‌ها با استفاده از افکار عمومی انجام می‌شود اما هر اقدامی که به منافع اشخاص مربوط باشد نامه‌ای به درب منازل می‌رود و نقطه نظرات ذی‌نفعان اخذ می‌شود. بی‌تردید حرکت به این سمت لازم و ضروری است.

وی در پایان تاکید کرد: پیش‌تر از ظرفیت افکار عمومی با استفاده از مطبوعات و حساسیتی که در جامعه از این طریق ایجاد شد، بهره گرفته‌ایم. در حقیقت موضوع حفظ باغات تحت تاثیر فشار افکار عمومی متوقف شد. اقدامات زیر بنایی در این حوزه باید انجام شود تا در مرحله بعد بهره‌گیری مناسبی از چنین طرح‌هایی داشته باشیم.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها