کد خبر: 239009
|
۱۳۹۷/۰۷/۲۴ ۱۶:۴۷:۰۰
| |

احمد مازنی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس:

برای پیگیری گفت‌وگوی ملی با حدود 50 نفر دیدار کردم/ اختلافات جناحی، منافع ملی را هدف گرفته است

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اضطراری‌ترین مساله کشور را تنازعات سیاسی حاکم بر جامعه دانسته و گفت: تنازعات و اختلافات کسانی که ذیل نظام جمهوری اسلامی، جناح‌های مختلفی را تشکیل داده‌اند، از مرز منافع جناحی عبور کرده و منافع ملی را هدف قرار داده است.

برای پیگیری گفت‌وگوی ملی با حدود 50 نفر دیدار کردم/ اختلافات جناحی، منافع ملی را هدف گرفته است
کد خبر: 239009
|
۱۳۹۷/۰۷/۲۴ ۱۶:۴۷:۰۰

اعتمادآنلاین| احمد مازنی در مجمع عمومی همدلان در سالن خلیج فارس که در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد، خاطرنشان کرد: برای مدیریت و کنترل اختلافات بایستی بدنبال راهکاری فراگیر و راهگشا باشیم که به نظر من بهترین راهکار، گفت‌وگوی ملی است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: گفت‌وگوی ملی براساس سه مبنای قانون اساسی، اندیشه امام و سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری، قابل پیگیری است و کسانی که این مبانی را قبول دارند، می‌توانند با یکدیگر به گفت‌وگو بپردازند.

وی با اشاره به اینکه دستور کار برای شروع این گفت‌وگو باید موضوعات مشترک باشد، تصریح کرد: شروع کار نباید مسائل اختلافی باشد این مسائل بر اساس موضوعات مشترک مانند مسئله اشتغال، تروریسم و یا محیط‌زیست می‌تواند باشد.

مازنی ادامه داد: موضوع اشتغال، سیاسی و جناحی نیست. فرزندان همه مردم از جناح‌های مختلف بیکار هستند. بنابراین روی این مساله باید تمرکز ملی کرد. همانطور که وقتی اقدام تروریستی در مجلس اتفاق افتاد و آنها تا پشت درب پارلمان آمدند و عزیزان پاسدار و مراجعین را به شهادت رساندند، اگر وارد پارلمان می‌شدند، دیگر برای آنها آقایان عارف، حاج بابایی، کاظم جلایی، لاریجانی، مازنی، ذوالنور تفاوتی نداشت. همه را به رگبار می‌بستند. تروریسم یک مسئله مشترک است.

وی افزود: همچنین در ارتباط با محیط‌زیست، وقتی که هوای آلوده را استشمام می‌کنیم از ما پرسیده نمی‌شود که اصلاح‌طلب یا اصول‌گرائیم، آیا مسلمان، زرتشتی، کلیمی و یا مسیحی هستیم؟ به هر حال همه شهروندان ایران می‌خواهند از این هوا استفاده کنند. ما مسائلی از این قبیل فراوان داریم که مسائل مشترک ما هستند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به این که باید راه حل‌ها علمی باشد، گفت: در این کشور قوه عاقله‌ای وجود دارد که همه این‌ها را جمع‌بندی کند و همه کمک کنیم که مشکلات حل بشوند.

مازنی به تشریح بخشی از اقدامات خود برای پیگیری گفت‌وگوی ملی پرداخت و تصریح کرد: در پیگیری این مسئله من با حدود پنجاه نفر از شخصیت‌های تاثیرگذار که از جناح‌ها و در سطوح مختلف بوده‌اند، صحبت کرده‌ام. آنها درحیطه‌های مختلف تاثیرگذار بوده‌اند. آقایان خاتمی، سیدحسن خمینی، موسوی خوئینی‌ها، حداد عادل، توکلی، باهنر، ابوترابی، مجید انصاری، عارف، محسنی اژه‌ای، علی عسگری، بعضی از مسئولین دفتر مقام معظم رهبری، بعضی از مسئولین در قوه قضائیه و سایر قوا، برخی از شخصیت‌های علمی در رشته‌های مختلف مانند فرشاد مومنی. درحوزه علمیه قم خدمت آیت الله اعرافی رسیدیم. با چهره‌های متعدد و مختلف که حدود پنجاه نفر بودند دیدار داشتیم.

وی افزود: در مجلس هم کمیته‌هایی تشکیل شد و این مساله را مورد بررسی قرار داد که امیدوارم با مشارکت و همکاری عقلای قوم به سرانجام خوبی برسد.

همدلان، گروهی متشکل از جمعی از مدیران و مسولان اقتصادی و بازرگانی دولت‌های دوران دفاع مقدس هستند که فعالیت خود را از یکسال پیش آغاز کردند.

در مجمع عمومی سالانه این جمع علاوه بر حجت الاسلام مازنی، هاشمی‌طبا و فرشاد مومنی سخنرانی کرده و تعدادی مدیران کمیسیون های همدلان به ارائه گزارش پرداختند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها