کد خبر: 239079
|
۱۳۹۷/۰۷/۲۵ ۰۸:۴۸:۰۰
| |

انتشار لیست خارج‌کنندگان دلار از کشور در مطبوعات آمریکا

به دلیل قوانین سفت و سخت انگلیس در مورد توهین به افراد،‌ روزنامه‌های اینجا بدون نام بردن از کسی صرفاً‌ به درج خبر مربوط به انتشار لیست اکتفا کرده‌اند.

انتشار لیست خارج‌کنندگان دلار از کشور در مطبوعات آمریکا
کد خبر: 239079
|
۱۳۹۷/۰۷/۲۵ ۰۸:۴۸:۰۰

اعتمادآنلاین| «بعداز ظهر تلفنی داشتم از جمشید آموزگار که از نیویورک زنگ می‌زد، و در حالی‌که معلوم بود از وجود اسمش در لیست خارج کنندگان ارز بشدت خشمگین است، می‌گفت که: با کوشش زیاد توانسته از بانک مرکزی ایران تکذیب‌نامه‌ای در این‌باره بگیرد و آنرا در روزنامه‌های نیویورک انتشار دهد.

قصد آموزگار از تماس تلفنی با من،‌ بیشتر این بود این بود که بداند مطالبی راجع به لیست مذکور در روزنامه‌های انگلیس هم منتشر شده یا نه؟ و اگر چنین است،‌ آیا امکان چاپ تکذیب‌نامه بانک مرکزی در این روزنامه ها وجود دارد یا نه؟

در جواب آموزگار گفتم: به دلیل قوانین سفت و سخت انگلیس در مورد توهین به افراد،‌ روزنامه‌های اینجا بدون نام بردن از کسی صرفاً‌ به درج خبر مربوط به انتشار لیست اکتفا کرده‌اند. ولی البته چون روزنامه‌‌هایی که در انگلیس به زبان فارسی چاپ می‌شوند نام او و بقیه کسانی را که در لیست وجود داشته به چاپ رسانده‌اند،‌ بهتر است تحقیق کنیم که آیا این روزنامه‌ها حاضرند حرف خود را پس بگیرند؟ و یا حداقل به چاپ تکذیب‌نامه بانک مرکزی رضایت دهند؟»

جمشید آموزگار از مرداد 1356 تا شهریور 1357 نخست‌وزیر ایران در دوره پهلوی بود. پیشتر نیز، وزیر کار، کشاورزی، کشور، بهداری، کارشناس بانک جهانی و رئیس دوره‌ای اوپک بود.وی در 6 مهر 1395 در سن 93 سالگی درگذشت.

منبع: کتاب خدمتگزار تخت طاووس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها