کد خبر: 239218
|
۱۳۹۷/۰۷/۲۵ ۱۳:۳۷:۰۰
| |

استاندار تهران:

ساماندهی روان‌آب‌ها برای تغذیه سفره‌های زیرزمینی استان تهران ضروری است

استاندار تهران با تأکید بر لزوم استفاده بهینه از روان آب‌ها گفت: ساماندهی روان‌آب‌ها برای تغذیه سفره‌های زیرزمینی استان تهران ضروری است.

ساماندهی روان‌آب‌ها برای تغذیه سفره‌های زیرزمینی استان تهران ضروری است
کد خبر: 239218
|
۱۳۹۷/۰۷/۲۵ ۱۳:۳۷:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدحسین مقیمی استاندار تهران امروز در جلسه حفاظت از منابع آب با اشاره به لزوم توجه به وضعیت آبی استان تهران اظهار داشت: در زمینه مدیریت منابع آب باید شهر تهران و شهرستان‌های اطراف را با هم مورد توجه قرار داد و اگر شهرهای اطراف را نبینیم مشکلات به مرور به آن مناطق نیز سرایت می‌کند.

وی بیان کرد: جهت حفاظت از منابع آبی باید نقش آب‌های حاصل از بارندگی و مدیریت درست آن را مدنظر قرار داد چرا که درصدی از آب بارندگی تهران از دسترس خارج می‌شود که باید از آن به درستی استفاده شود.

استاندار تهران افزود: باید آب حاصل از بارندگی را از پشت بام منازل و همچنین روان‌آب‌ها به زمین هدایت کرد که در مقررات ملی ساختمان نیز مصوب شده که آب باران ساختمان‌ها نباید وارد فاضلاب شود.

مقیمی با تأکید بر لزوم استفاده بهینه از روان‌آب‌ها عنوان کرد: در گذشته آب باران به زمین فرو می‌رفت که اکنون باید به وضعیت گذشته برگردیم که البته نیاز به کار دارد چرا که باید از محل بارندگی سفره‌های آب زیرزمینی را تغذیه کرد.

وی ادامه داد: فرونشست زمین در ورامین باید مورد توجه قرار گیرد و هدایت آب به سفره‌های زیرزمینی را مدیریت کرد همچنین طرحی برای تغذیه دشت‌های شهریار نیز اجرایی شده که باید در ورامین نیز این کار انجام شود.

استاندار تهران با اشاره به لزوم تأمین آب موردنیاز کشاورزی و بخش صنعت تصریح کرد: اشتغال و نیازهای مردم استان باید تأمین شود که این امر نیازمند تأمین آب کشاورزی و صنعتی استان تهران است از این‌رو باید با کمترین هزینه پروژه حفاظت آب را اجرا کرد و طرح به گونه‌ای دیده شود که به توسعه پایدار برسیم.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها