حسین کمالی دبیرکل حزب اسلامی کار:

پارلمان اصلاحات مانیفست اصلاح‌طلبی را تدوین می‌کند

عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گفت: رابطه پارلمان اصلاحات با شوراهای زیر دستی مورد بحث است، زیرا پارلمان خودش یک نهاد بالادستی است که تولید مانیفست اصلاح‌طلبی و تصمیم گیری‌های ملی را بر عهده دارد.

پارلمان اصلاحات مانیفست اصلاح‌طلبی را تدوین می‌کند
کد خبر: 239286
|
۱۳۹۷/۰۷/۲۵ ۱۸:۰۱:۰۰

اعتمادآنلاین| حسین کمالی، رئیس کمیته سیاسی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات درباره آخرین جزئیات تصویب طرح پارلمان اصلاحات اظهار کرد: پیشنهاد گروه‌های مختلف نسبت به طرح پارلمان اصلاحات ارائه شده که تاکنون توانستیم به یک جمع بندی از این نظرات برسیم.

دبیرکل حزب اسلامی کار با اشاره به موارد اختلافی درمورد پارلمان اصلاحات گفت: نظرات احزاب متفاوت است و برخی معتقدند که باید از سطح استانی شروع کنند و به مرکز برسند و برخی اعتقاد دارند که احزاب مرکز خودشان در استان‌ها شعبه دارند که آن را شعبات احزاب باید در استان‌ها عمل کنند.

وی ادامه داد: علاوه بر این موضوع رابطه پارلمان اصلاحات با شوراهای زیر دستی مورد بحث است، زیرا پارلمان خودش یک نهاد بالادستی است که تولید مانیفست اصلاح‌طلبی و تصمیم گیری‌های ملی را بر عهده دارد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب همچنین از اختلاف‌نظرهایی درباره ارتباط افراد با پارلمان اصلاحات، ترکیب شورای مرکزی و چگونگی عملکرد اجرایی پارلمان وجود دارد.

دبیرکل حزب اسلامی کار ادامه داد: در این جلسه نکاتی از سازمانی کردن اصلاح طلبان و تصمیم‌گیری‌ها و موضوعاتی که پارلمان اصلاحات به آن خواهد پرداخت؛ گفته شد و جلسه بعدی در یکشنبه آینده در دفتر حزب اسلامی کار برگزار می‌شود.

وی افزود: اگر دوستان بر روی همه موارد مذکور به تفاهم رسیدند، این طرح برای تصویب نهایی تقدیم شورای هماهنگی جبهه اصلاحات می‌شود.

کمالی در پاسخ به این سوال که آیا ترکیب شورای عالی را پارلمان انتخاب می‌کند؟ اظهار کرد:کلا پارلمان اصلاحات نهاد بالادستی است، یعنی همه تصمیمات باید در این نهاد گرفته شود.

کمالی در خصوص انحلال شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان خاطرنشان کرد: در این جلسه صحبتی درباره شورای عالی سیاستگذاری نشد.

گفتنی است؛ پیش از این احمد شریف عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات از پیشنهادات مطرح شده احزاب درباره ابقاء یا انحلال شورای عالی خبر داده و اعلام کرده بود اگر ساختار پارلمان اصلاحات به تصویب نهایی برسد، احتمال انحلال شورای عالی سیاستگذاری وجود دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها