کد خبر: 239306
|
۱۳۹۷/۰۷/۲۶ ۰۹:۰۳:۰۰
| |

در گالری‌های تهران چه خبر است؟

نمایشگاه‌های «دگردیسی» و «شبیه‌خوانی» آخرین جمعه مهرماه در گالری‌های «ساربان» و «سلام» آغاز به کار می‌کنند.

در گالری‌های تهران چه خبر است؟
کد خبر: 239306
|
۱۳۹۷/۰۷/۲۶ ۰۹:۰۳:۰۰

اعتمادآنلاین| برپایی نمایشگاه‌های هنری در حوزه تجسمی یکی از فرصت‌های مناسب بروز و ظهور هنر و خلاقیت هنرمندانی است که سال‌ها در این عرصه فعالیت می‌کنند و این نمایشگاه‌ها اغلب، جمعه‌های هر هفته افتتاح می‌شوند. آخرین جمعه مهرماه نیز همچون هفته‌های پیش گالری‌ها با افتتاح نمایشگاه‌های مختلف کار خود را ادامه می‌دهند. در زیر لیست تعدادی از نمایشگاه‌های هنری که در روز جمعه 27 مهرماه افتتاح می‌شوند، می‌خوانید.

گالری سایه

نمایشگاه نقاشی‌های آرزو غلامی‌ با عنوان «سیرژ» شامل نقاشی‌هایی در سبک اکسپرسیونیسم انتزاعی است که با تکنیک اکریلیک روی بوم نقش بسته‌اند و همان‌طور که از اندیشه نقاش برمی‌آید نمایانگر انسان معاصری است که سردرگم در جستجوی خود است.

«سیژر» در اصطلاح پزشکی به حمله ناگهانی عصبی اطلاق می‌شود که انسان در آن فاقد هرگونه هوشیاری است. این نمایشگاه جمعه 27 مهر ماه از ساعت 16 در گالری سایه افتتاح می‌شود و تا دوم آبان ماه همه‌روزه از ساعت 11 تا 20 به نشانی کریمخان زند، خیابان سنایی، کوچه سیزدهم، شماره 21 میزبان علاقمندان است.

گالری ساربان

نمایشگاه گروهی مجسمه با عنوان «دگردیسی» به کیوریتوری زروان روح‌بخشان روز جمعه 27 مهرماه در گالری ساربان برپا می‌شود. در این نمایشگاه آثاری از محمدعلی بنی‌اسدی، امیر معبد، رسول کاظمی، حمیدرضا فتوحی، راضیه ‌صبوری، مهسا کریمی، مرتضی متقی، محمد فراهانی و الهام همت به نمایش در خواهد آمد.

زروان روح‌بخشان در قسمتی از استیتمنت این نمایشگاه آورده‌است: «امروز مجسمه‌های پیکرنما، همچون وضعیت انسان معاصر، چندپاره، تکه‌تکه، آشفته، پرکنایه، و طنزآمیز است. گویی استحاله‌ای فراگیر همه را گرفتار کرده‌است؛

پیکرهایی‌کوچک و بزرگ، متناقض‌نما، که گاه عجایب‌المخلوقاتی به نظر می‌رسند و گاه مشمئزکننده و گاه خنده‌دار. دیگر اصراری بر ماندگاری و جاودانگی هم نیست؛ البته که اگر هم ماند که بماند!»

علاقمندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند همه روزه به جز سه‌شنبه‌ها به گالری ساربان به نشانی سهرودی شمالی، هویزه غربی، نبش شهید یوسفی، پلاک 130 مراجعه کنند.

گالری کاما

نمایشگاه نقاشی‌های داریوش هوشمند، پزشک متخصص اطفال ساکن آمریکا با عنوان «خیال طبیعت» از روز جمعه 27 مهرماه در گالری کاما برای نخستین بار در ایران به نمایش درمی‌آید. نمایشگاه نقاشی «خیال طبیعت» از روز جمعه 27 مهر به مدت پنج روز در گالری کاما برپا خواهد شد و علاقمندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند همه روزه از ساعت 11 تا 20 به خیابان پاسداران، گلستان 10، پلاک 44، ساختمان فرین، واحد 2 گالری کاما مراجعه کنند.

گالری آریانا

دومین نمایشگاه انفرادی ایمان صبح‌روان هم با عنوان «آبی بی‌کران» از 27 مهر تا 8 آبان در ‏گالری آریانا برپا خواهد شد.

در این نمایشگاه 30 اثر در ابعاد مختلف 120 در 200، 160 در 160 و 120 در 120 به نمایش در می‌آید. ‏این نقاش آثارش را در این نمایشگاه با تکنیک ترکیب مواد پلیمری روی چوب خلق کرده است. ‏ نمایشگاه «آبی بیکران» 27 مهرماه ساعت 16 در گالری آریانا به نشانی الهیه، خیابان فیاضی، پلاک 9 افتتاح می‌شود و تا 8 آبان پذیرای علاقمندان ‏است.‏

گالری سرزمین هنر

نمایشگاه نقاشی‌های صبا صالحی با عنوان «اسکیزوتایپال» از جمعه 27 مهرماه تا 7 آبان ماه در گالری سرزمین هنر به نشانی اوین، ابتدای سربالایی کچویی، کوچه صفا، پلاک 4 گشایش می‌یابد.

گالری نگاه

نمایشگاه گروهی عکس آکادمی‌ کاندید با عنوان «جستار» به کیوریتوری ‌هادی صمدی از 27 مهر تا 9 آبان ماه در گالری نگاه برگزار می‌شود. گالری نگاه واقع در خیابان مطهری، خیابان جم (فجر)، خیابان غفاری، شماره 64 است.

گالری سلام

نمایشگاه گروهی «شبیه‌خوانی» شامل آثار نقاشی، نمایش، موسیقی، خوشنویسی، پارچه‌آرایی و... است و این آثار به «تاثیر فرهنگ عاشورایی» بر فرهنگ و هنر ایران اشاره دارند.

نمایشگاه «شبیه‌خوانی» از روز جمعه 27 مهر تا 25 آبان ماه در گالری سلام به نشانی خیابان ولیعصر، بالاتر از پارک وی خیابان فیاضی (فرشته)، مجتمع سام سنتر طبقه منفی یک گشایش می‌یابد. همچنین در روز افتتاحیه مراسم نقالی توسط محسن میرزاعلی اجرا خواهد شد.

گالری شکوه

نمایشگاه گروهی خوشنویسی با عنوان «کوچ» هم از روز 27 مهرماه در گالری شکوه برپا می‌شود که به خوشنویسی ایران در عرصه‌های نوین می‌پردازد. گالری شکوه در فرمانیه، بلوار شهید اندرزگو، خیابان سلیمی‌شمالی، کوچه امیر نوری، پلاک 19 قرار دارد.

گالری آرت سنتر

نمایشگاه آثار و مجسمه‌های پوشیدنی امیر موسوی‌زاده با عنوان «بر مسند باد» از 27 مهر تا 7 آبان ماه در گالری آرت سنتر به نشانی فرمانیه، بلوار اندرزگو، انتهای خیابان سلیمی‌ شمالی، شماره 147، باغ انجمن خوشنویسان برپا می‌شود.

گالری مژده

نمایشگاه خط نگاشته‌ها و نقاشی‌های محسن کرمی‌ با عنوان «دیونگاشت» هم روز جمعه 27 مهر ماه در گالری مژده افتتاح می‌شود.

در این نمایشگاه 25 اثر با تکنیک‌های اکرلیک، آب مرکب و زغال روی دیوار می‌رود. نمایشگاه آثار محسن کرمی‌ تا 4 آبان ماه در گالری مژده به نشانی سعادت آباد، سرو شرقی، علامه شمالی، خیابان هجدهم شرقی، پلاک 27 دایر خواهد بود.

گالری ایده

نمایشگاه گروهی عکس با عنوان «پرتره‌های خیابانی» از روز جمعه 27 مهرماه در گالری ایده گشایش می‌یابد. عکاسی خیابانی یکی از رشته‌های عکاسی است که فرهنگ و تاریخچه یک جامعه را با ثبت لحظاتی که تنها یک بار ممکن است اتفاق بیافتد، نمایان می‌کند.

این نمایشگاه تا دوم آبان ماه در گالری ایده به نشانی میدان هفت تیر، خیابان قائم مقام، میدان شعاع، خیابان هجدهم، پلاک26 برپا خواهد بود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها