گردشی در استراحت‌گاه مورد علاقه هیتلر

در ارتفاعات کوه‌های آلپ اقامت‌گاه مورد علاقه آدولف هیتلر با عنوان «آشیانه عقاب» قرار دارد.

گردشی در استراحت‌گاه مورد علاقه هیتلر
کد خبر: 239312
|
۱۳۹۷/۰۷/۲۶ ۰۹:۲۳:۰۰

اعتمادآنلاین| این اقامت‌گاه از سوی مقامات ارشد حزب نازی برای پنجاهمین سالروز تولد هیتلر به عنوان هدیه تولد ساخته شد. هدف از ساخت این مکان فراهم کردن شرایطی برای استراحت آدولف هیتلر دور از شلوغی‌های روزمره بود.

مسئولیت ساخت «آشیانه عقاب» به عهده مارتین بورمان، رئیس دفتر خصوصی آدولف هیتلر بود. مراحل ساخت این اقامت‌‎گاه 13 ماه زمان برد و برای پنجاهمین سال‌روز تولد آدولف هیتلر آماده شد.

«آشیانه عقاب» روی بالاترین نقطه کوه کول‌اشتاین به ارتفاع 1834 متر قرار دارد و یک مسیر 5، 6 کیلومتری شامل 5 تونل به منظور رسیدن به این اقامت‌گاه ساخته شده بود که به «آشیانه عقاب» متصل می‌شد و 120 متر از این تونل‌ها از داخل تخته سنگی گرانیتی کنده شد. برای 124 متر پایانی، آسانسوری عمودی در زیر تونلی که در عمق 124 متری زیر سطح آشیانه عقاب احداث شده بود، استفاده شد.

یکی از جاذبه‌های این اقامت‌گاه اتاق پذیرایی بزرگ با شومینه‌ای از جنس مرمر قرمز بوده که اهدایی موسولینی رهبر حزب فاشیست ایتالیا است. بیشتر مبلمان این بنا کاری از طراح بزرگ مجاری، پل لاسزلو است که بدون رضایت خود این هنرمند به «آشیانه عقاب» برده شد.

آدولف هیتلر با وجود علاقه‌ای که به اقامت‌گاه «آشیانه عقاب» داشت، تنها در حدود10 مرتبه و هر مرتبه کمتر از نیم ساعت درآن‌جا اقامت کرد. این اقامت‌گاه از حملات مخرب جنگ جهانی دوم سالم و دست نخورده باقی ماند. این روزها گردشگران فراوانی برای بازدید از این اقامت‌گاه به ارتفاعات کوه کول‌اشتاین سفر می‌کنند و اکنون تبدیل به یکی از مکان‌های توریستی پر طرفدار شده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها