رییس کمیته امداد:

6 هزار دانش‌آموز تحت حمایت کمیته امداد امسال در کنکور قبول شدند

رییس کمیته امداد گفت: امسال 6 هزار دانش‌آموز تحت حمایت کمیته امداد در کنکور قبول شدند و و حمایت این نهاد از دانشجویان تحت حمایت پس از ورود به دانشگاه نیز توسط بخش دانشجویی ادامه دارد.

6 هزار دانش‌آموز تحت حمایت کمیته امداد امسال در کنکور قبول شدند
کد خبر: 239325
|
۱۳۹۷/۰۷/۲۶ ۰۹:۴۹:۰۰

اعتمادآنلاین| پرویز فتاح در سفر به استان یزد در دیدار با آیت‌الله ناصری - نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد و محمود زمانی قمی - استاندار یزد - اظهار کرد: ساخت مسکن، ایجاد اشتغال و رسیدگی به امور فرهنگی مددجویان تحت حمایت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، گفت: امسال شش هزار دانش‌آموز تحت حمایت کمیته امداد در کنکور قبول شدند.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد اهتمام ویژه‌ای به اعزام مددجویان تحت حمایت به اردوی زیارتی عتبات عالیات، مشهد مقدس و قم دارد، گفت: سال گذشته 180 هزار مددجوی تحت حمایت به مشهد مقدس اعزام شدند.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه سال گذشته 35 هزار مددجو با حمایت این نهاد در همایش پیاده‌روی اربعین حسینی شرکت کردند،اظهارکرد: امسال نیز تسهیلاتی برای مددجویانی که به پیاده‌روی اربعین مشرف می‌شوند در نظر گرفته‌ شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سرانه ماهیانه دریافتی هر یتیم در کشور از محل کمک‌های مردمی و حامیان طرح اکرام ایتام 225 هزار تومان است، گفت: سرانه ماهیانه دریافتی هر یتیم در استان یزد 325 هزار تومان است یعنی 100 هزار تومان بیشتر از متوسط کشوری و این شاخص در یزد نسبت به آمار کشوری در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

فتاح با بیان اینک شش درصد جمعیت کشور تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند،اظهارکرد: این میزان مددجوی تحت حمایت در استان یزد کمتر از چهار درصد است.

وی در ادامه گفت: از مهرماه امسال با نظر مساعد دولت تمامی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و بهزیستی با توجه به شرایط اقتصادی موجود علاوه بر دریافت یارانه و کمک معیشت ماهیانه از کمک نقدی اضافه‌تری بهره‌مند می‌شوند.

رییس کمیته امداد با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال ازجمله سیاست‌های مورد تأکید این نهاد است، اظهارکرد: سال گذشته تمامی وام‌هایی که از محل منابع بانکی برای ایجاد اشتغال مددجویان تحت حمایت در نظر گفته‌شده بود جذب شد و امسال نیز این تسهیلات با اعتباری بیشتر به متقاضیان اشتغال تحت حمایت اعطا می‌شود.

وی بابیان اینکه امکان پرداخت وام اشتغال به صورت گروهی به مددجویان تحت حمایت در سراسر کشور فراهم است، گفت: اگر زمین مناسب برای ایجاد طرح‌های زنجیره‌ای و گروهی برای مددجویان فراهم شود، این نهاد نسبت به ساخت فضا و ارائه تسهیلات موردنیاز اقدام می‌کند.

فتاح در ادامه با اشاره به اهمیت ساخت مسکن برای مددجویان تحت حمایت با همکاری سپاه گفت: نداشتن مسکن مناسب ازجمله دلایل ایجاد فقر در جامعه به ویژه در بین جامعه تحت حمایت کمیته امداد است و مددجویی که صاحب مسکن شود به‌نوعی خودکفا و توانمند می‌شود.

وی افزود: سپاه همکاری مناسبی برای کمک به ساخت مسکن نیازمندان دارد و سال گذشته 4000 منزل مسکونی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد ساخت و امسال نیز ساخت 10 هزار واحد مسکونی مددجویی ارزان‌قیمت را در دست اقدام دارد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها