استاندار خراسان رضوی:

خط انتقال آب دریای عمان به شرق پروژه‌ای ضروری است

استاندار خراسان رضوی گفت: خط انتقال آب دریای عمان به شرق پروژه‌ای راهبردی و ضروری است.

خط انتقال آب دریای عمان به شرق پروژه‌ای ضروری است
کد خبر: 239342
|
۱۳۹۷/۰۷/۲۶ ۱۰:۳۹:۰۰

اعتمادآنلاین| علیرضا رشیدیان در جلسه دیدار مدیر عامل شرکت مهندسی آبفای کشور و تودیع و معارفه مدیر عامل آب و فاضلاب مشهد، اظهار کرد: در این میان خط انتقال آب دریای عمان به شرق کشور و مشهد پروژه‌ای راهبردی و اساسی برای این منطقه است حتی اگر استان در سال‌های ترسالی قرار گیرد، باز این خط برای توسعه این منطقه اهمیت حیاتی دارد.

استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در سال گذشته با اقداماتی که توسط بخش‌های ذیرمجموعه وزارت نیرو در سطح مشهد و استان در حوزه مدیریت مصرف در بخش‌های مختلف به ویژه کشاورزی، نصب کنتورهای هوشمند و غیره صورت گرفت بالغ بر 370 میلیون متر مکعب اضافه برداشت از منابع آبی مدیریت و صرفه جویی شد.همچنین اجرای 20 هزار هکتار طرح‌های آبیاری نوین، 2000 هکتار انتقال آب با لوله و مانند آن از جمله دیگر اقدامات در حوزه مدیریت منابع آبی بود.

وی با بیان اینکه حجم کار در مشهد و ضرورت‌ها و نگرانی‌ها برای تامین آب با سایر نقاط کشور با توجه به این شرایط قابل مقایسه با هیج نقطه‌ای از کشور نیست، اضافه کرد: اهمیت مسائل و حساسیت‌های تامین آب مشهد نه تنها از تهران کمتر نیست که بیش از آن بوده و نیاز است وزارت نیرو همچون گذشته به این استان و مشهد توجه ویژه‌ای داشته باشد.

در ادامه نیز حمید رضا جانباز مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نیز تاکید کرد: خراسان رضوی با وجود همه مشکلات و مسائل باید مباحث مرتبط با کم آبی را در دستور کارگروه ملی قرار می‌داد که هنوز دریافت نشده است. مسائل خراسان رضوی به علل مختلف بعد ملی دارد و نیاز است تا این موضوعات سریع‌تر در اختیار تهران قرار گیرد تا نسبت به آن تصمیم‌گیری و اقدام شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها