جزئیاتی از دیدار نه چندان دوستانه پامپئو با سعودی‌ها

به گفته یک دیپلمات آمریکایی، پامپئو به ولیعهد گفته اگر آنها کاری انجام ندهند آمریکا وارد ماجرا شده و اقدام خواهد کرد زیرا این یک خواست جهانی است و دونالد ترامپ در این رابطه تحت فشار جهانی قرار دارد.

جزئیاتی از دیدار نه چندان دوستانه پامپئو با سعودی‌ها
کد خبر: 239396
|
۱۳۹۷/۰۷/۲۶ ۱۴:۲۴:۰۰

اعتمادآنلاین| یک منبع نزدیک به مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا گفت: تصاویر خندان پامپئو و بن سلمان، ولیعهد عربستان نباید به عنوان دیداری دوستانه قلمداد شود.

به گزارش شبکه خبری سی ان ان، این منبع با ذکر این نکته که این لبخندها فقط در مقابل دوربین‌ها بود، گفت: پامپئو به بن سلمان هشدار داد که آینده وی به عنوان پادشاه به عملکردش در پرونده جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار مفقود شده عربستانی بستگی دارد و اینکه تمام حقایق در باره این پرونده باید روشن شود.

این منبع که نخواست نامش فاش شود، گفت که پامپئو با تاکید بر اینکه زمان کوتاه است به صراحت به ولیعهد سعودی گفته که سعودی‌ها باید به سرعت تحقیقاتی جامع در این رابطه انجام دهند و با عاملان این اقدام برخورد جدی داشته باشند.

به گفته این منبع پامپئو به ولیعهد گفته است اگر آنها کاری انجام ندهند آمریکا وارد ماجرا شده و اقدام خواهد کرد چرا که این یک خواست جهانی است و دونالد ترامپ تحت فشار جهانی در این رابطه قرار دارد.

این در حالی است که پامپئو بطور علنی از درخواست‌هایش از عربستان در مورد خاشقجی حرفی نزده است.

این منبع نگفت که واکنش پادشاهی و ولیعهد عربستان به این درخواست‌ها چه بوده اما به گفته وی به نظر می‌رسد که آنها پیام را دریافت کرده‌اند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها