کد خبر: 239441
|
۱۳۹۷/۰۷/۲۷ ۰۹:۰۱:۰۰
| |

سیدفاطمه ذوالقدر، عضو فراکسیون زنان مجلس

فراکسیون زنان به رئیس‌جمهور برای انتخاب وزیر زن نامه نوشت/ شرایط فعلی کشور شاید تا 5، 6 ما دیگر ادامه داشته باشد

سیدفاطمه ذوالقدر، عضو فراکسیون زنان مجلس درباره وزرای پیشنهادی از طرف دولت گفت: افرادی که معرفی می‌شوند باید تخصص، تعهد و مسئولیت داشته باشند.

فراکسیون زنان به رئیس‌جمهور برای انتخاب وزیر زن نامه نوشت/ شرایط فعلی کشور شاید تا 5، 6 ما دیگر ادامه داشته باشد
کد خبر: 239441
|
۱۳۹۷/۰۷/۲۷ ۰۹:۰۱:۰۰

اعتمادآنلاین| سید فاطمه ذوالقدر، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی درباره ویژگی وزرایی که قرار است به زودی از سوی رئیس‌جمهور به مجلس شورای اسلامی معرفی شوند، بیان کرد: رئیس‌جمهور قطعا هفته آینده وزرا را به مجلس شورای اسلامی معرفی خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: ویژگی‌های وزرا کاملا مشخص است؛ هر فردی که برای امر وزارت معرفی می‌شود باید تخصص لازم، تحصیلات مرتبط، تعهد و سابقه حضور در وزرات‌خانه‌ای که قرار است مسئولیت آن را برعهده بگیرد، داشته باشد.

نماینده مردم تهران تاکید کرد: 4 وزیر برای 4 وزرات‌خانه حساس و مهم معرفی خواهند؛ وزارت‌خانه‌هایی که بسیار کلیدی هستند و بر اقتصاد تاثیرگذارند .

وی ادامه داد: باید جوانب مختلف برای افرادی که معرفی می‌شوند در نظر گرفته شود، این افراد باید شایستگی لازم را داشته باشند و برنامه‌ای که ارائه می‌کنند قوی بوده و قابلیت اجرا داشته باشد.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که ما در شرایط عادی قرار نداریم، گفت: افرادی که معرفی می‌شوند یک هفته وقت دارند در کمیسیون‌ها رایزنی و برنامه‌های خود ارائه کنند.

وی تاکید کرد: وزرای معرفی شده باید برنامه‌ای قوی، شفاف و اجرایی داشته باشند تا بتوانیم بحران را پشت سر گذاشته و ثبات اقتصادی را به وجود بیاوریم. وزرا باید برنامه‌ای ارائه دهند که بتوان با آن‌ معشیت و اقتصاد را بهبود بخشید و کسب و کار را رونق داد.

ذوالقدر با اشاره به شرایط خاص کشور گفت: ما در شرایط خاصی قرار داریم و شاید تا 5 الی 6 ما دیگر این شرایط ادامه داشته باشد پس وزرای پیشنهادی باید برنامه‌های روشن و قوی داشته باشند تا بتوانیم تورم را کاهش دهیم و شرایط را بهبود بخشیم .

وی در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان برای وزرات‌خانه‌‌هایی که قرار است وزرای آنها معرفی شوند از ظرفیت زنان نیز استفاده کنیم، عنوان کرد: قطعا می‌توان از خانم‌ها وزیری را معرفی کرد. زنان ثابت کرده‌اند مدیران کارآیی هستند و نشان داده‌اند در زمینه‌های مختلف می‌توانند به شدت فعال باشند.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: چه در زمان معرفی وزرا در ابتدای دولت دوازدهم و چه امروز به رئیس‌جمهور نامه نوشتیم حال که 4 وزیر معرفی می‌‌شوند این حق نیمی از جامعه است که از بین آن‌ها وزیری انتخاب شود.

وی ادامه داد: آقایان آزمون و خطای خود را پس داده‌اند و حالا نوبت خانم‌هاست که برای وزرات معرفی شوند زیرا آن‌ها نشان داده‌اند که چه مدیران ، کارشناسان و اندیشمندان قدرتمندی هستند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها