جلال میرزایی عضو فراکسیون امید مجلس:

مرجع تصمیم گیری در زمینه FATF مجلس است/ جریان اصلاح طلبی از گذشته بر روی حق آزادی تاکید داشته است

یک عضو فراکسیون امید مجلس گفت: مخالفان تا قبل از تصویب یک لایحه حق اظهار نظر دارند، اما پس از تصویب آن توسط مجلس ادامه اظهارنظرها کمکی به نهادینه شدن قانون گرایی در کشور نمی‌کند، بلکه زمینه را برای قانون گریزی فراهم می‌کند.

مرجع تصمیم گیری در زمینه FATF مجلس است/ جریان اصلاح طلبی از گذشته بر روی حق آزادی تاکید داشته است
کد خبر: 239534
|
۱۳۹۷/۰۷/۲۷ ۱۳:۰۸:۰۰

اعتمادآنلاین| جلال میرزایی با اشاره به اظهار نظرهایی که خلاف لوایح چهارگانه از سوی تریبون‌های رسمی کشور مطرح می‌شود بیان کرد: این طبیعت یک جامعه آزاد است که جریانات سیاسی متفکر با دیدگاه‌های متفاوت در آن وجود داشته باشد. لذا موافقت‌ها و مخالفت‌ها درباره موضوعات طبیعی است. ما فرض را بر روی این می‌گذاریم که این افراد دغدغه منافع و امنیت ملی کشور را دارند، لذا حق اظهار نظر نیز دارند.

وی در ادامه بیان کرد: جریان اصلاح طلبی از گذشته بر روی قانون گرایی و حق آزادی بیان تاکید داشته است، اما طرح مسائل، تضارب آراء و اندیشه‌ها و همچنین بیان نقطه نظرات تا روزی که تصمیم قطعی گرفته نشده است، طبیعی است، اما زمانی که یک قانون وضع می‌شود این اظهار نظرها نیز باید تمام شود.

نماینده مردم ایلام در مجلس ادامه داد: وقتی که قانونی تصویب می‌شود و همچنان این افراد به فشار ادامه می‌دهند و اصرار می‌کنند که نظر آنها صحیح است این امر غیر معمول است و این افراد باید از قواعد مردم سالاری تبعیت کنند و به قانون احترام بگذارند. مرجع تصمیم گیری در زمینه FATF با توجه به دیدگاه مقام معظم رهبری که فرمودند مجلس با در نظر گرفتن مصالح کشور در این زمینه تصمیم اتخاذ کند، مجلس است.

وی در پایان گفت: مجلس در این زمینه تصمیم خود را گرفته است و ادامه این اظهار نظرها کمکی به نهادینه شدن قانون گرایی در کشور نمی‌کند و زمینه را برای قانون گریزی که به مصلحت کشور نیست فراهم می‌کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها