سناتور ایالت نیوجرسی آمریکا

باید در همه ابعاد روابطمان با ریاض تجدیدنظر کنیم

سناتور ایالت نیوجرسی آمریکا اعلام کرد: «باید در همه ابعاد روابطمان با ریاض تجدیدنظر کنیم؛ آنچه که هم اکنون در یمن رخ می دهد، یک بحران انسانی است.»

باید در همه ابعاد روابطمان با ریاض تجدیدنظر کنیم
کد خبر: 239555
|
۱۳۹۷/۰۷/۲۷ ۱۴:۳۳:۰۰

اعتمادآنلاین| «کوری بوکر» (Cory Booker) سناتور حزب دموکرات در مجلس سنای در جریان سخنانی در همایشی در دانشگاه «آلن» (Allen) ضمن انتقاد از سیاست‌ واشنگتن در قبال ناپدید شدن «جمال خاشقجی» روزنامه نگار منتقد عربستان اعلام کرد: باید در روابط خود با ریاض تجدیدنظر کنیم.

سناتور ایالت نیوجرسی در پاسخ به سوالی درباره «خاشقجی» روزنامه نگار منتقد سعودی گفت: به سیاست واشنگتن در قبال ریاض نقد دارم. مثلا آنچه که هم اکنون در یمن رخ می دهد، یک بحران انسانی است.

بوکر همچنین با تاکید بر ضرورت توقف فروش سلاح توسط آمریکا به عربستان سعودی، اظهار داشت: باید در تمامی ابعاد روابط خود با ریاض تجدیدنظر کنیم.

گفتنی است جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار اهل عربستان سعودی، سردبیر سابق روزنامه الوطن و ستون‌نویس واشنگتن‌پست روز دوم ماه اکتبر جاری به منظور انجام امور رسمی وارد کنسولگری این کشور در استانبول شده و از آن خارج نشده است.

پلیس ترکیه ضمن تایید عدم خروج خاشقجی از کنسول‌گری عربستان سعودی در استانبول اعلام کرده که همزمان با ورود او به این محل 15 مقام امنیتی عربستان نیز با دو پرواز وارد این شهر شده و پس از مدت کوتاهی ترکیه را ترک کرده‌اند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها