22 میلیون بشکه نفت ایران در مسیر بندر دالیان چین

گزارش مؤسسات رهگیری خطوط نفتکش‌ها نشان می‌دهد در حال حاضر 22 میلیون بشکه نفت ایران در مسیر رسیدن به بندر دالیان چین است.

22 میلیون بشکه نفت ایران در مسیر بندر دالیان چین
کد خبر: 239619
|
۱۳۹۷/۰۷/۲۸ ۰۹:۱۱:۰۰

اعتمادآنلاین| بنا به اطلاعات ارائه‌شده توسط شرکت‌های رهگیری خطوط کشتیرانی بین‌المللی هم‌اکنون 22 میلیون بشکه نفت ایران در نفتکش‌های بین‌المللی در مسیر رسیدن به بندر دالیان چین قرار دارد.

این آمار نشان می‌دهد در حالی که کشورهایی نظیر ژاپن و کره جنوبی خرید نفت خود از ایران را کاهش داده‌اند، چین واردات نفت خود از این کشور خاورمیانه را به میزان قابل توجهی افزایش داده است.

ژاپن و کره جنوبی اوایل ماه جاری اعلام کردند که واردات نفت از ایران را در راستای تحریم‌های آمریکا به طور کامل متوقف می‌کنند.

دالیان یکی از بزرگ‌ترین مراکز توزیع نفت خام در چین محسوب می‌شود و ایران در دور قبلی تحریم‌ها از این بندر برای ذخیره نفت استفاده کرده است.

دیوید شپارد، کارشناس فایننشیال تایمز، می‌گوید برخلاف گزارش رسانه‌ها صادرات نفت ایران از ماه اکتبر کاهش جدی نداشته است و احتمالاً از 2.5 میلیون بشکه در روز در ماه آوریل به 2.2 میلیون بشکه در ماه اکتبر رسیده است.

چین همواره اعلام کرده است به خرید نفت ایران ادامه خواهد داد و تنها در یک مورد با آمریکایی‌ها توافق کرد تا واردات از ایران را افزایش ندهد اما از آن زمان به بعد اختلافات تجاری بین آمریکا و چین افزایش یافته و بر پایبند بودن چینی‌ها به چنین توافقی سایه افکنده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها