نیویورک‌تایمز:

جارد کوشنر ترامپ را مجبور به حمایت از بن سلمان می‌کند

روزنامه نیویورک تایمز در مقاله‌ای گزارش داد که جارد کوشنر از رئیس جمهور آمریکا خواسته تا از محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی حمایت کند.

جارد کوشنر ترامپ را مجبور به حمایت از بن سلمان می‌کند
کد خبر: 239658
|
۱۳۹۷/۰۷/۲۸ ۱۰:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| جارد کوشنر، داماد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که به عنوان مشاور ارشد کاخ سفید در امور خاورمیانه فعالیت دارد،‌ ظاهرا از ترامپ خواسته تا علی رغم اسناد و مدارک متعدد که نشان می‌دهد ملک سلمان ولیعهد عربستان سعودی در قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی دست داشته، باز هم از وی حمایت کند.

خاشقجی دوم اکتبر پس از ورود به داخل ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد. دولت عربستان اعتراف کرده است که خاشقجی در داخل کنسولگری در درگیری با تیم امنیتی عربستان کشته شده است.

ملک سلمان در برابر انتقادهای گذشته نیز مقاومت کرده است. در حقیقت ملک سلمان علی رغم رهبری جنگ عربستان در یمن و ربودن نخست وزیر لبنان همچنان رهبر دوفاکتوی کشورش محسوب می‌شود و روابط قوی‌ با رهبران خارجی دارد.

کوشنر که به عنوان مشاور ارشد کاخ سفید در امور خاورمیانه فعالیت دارد، روابط شخصی خود با ملک سلمان را گسترش داده است. وی و ملک سلمان حتی از طریق واتس اپ با یکدیگر چت می‌کنند. کوشنر بخاطر روابط نزدیکش با ولیعهد عربستان به صورت تعمدی در جریان این رسوایی سعی کرده تا از نظرها دور باشد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها