عضو هیات رییسه کمیسیون کشاورزی مجلس خبر داد:

تصویب لایحه حمایت از محیط‌بانان در کمیسیون کشاورزی/ پیش‌بینی افزایش حقوق محیط‌بانان

عضو هیات رییسه کمیسیون کشاورزی مجلس با اعلام اینکه لایحه حمایت از محیط‌بانان کشور در کمیسیون کشاورزی مجلس تصویب و منتظر ورود به صحن علنی مجلس است، گفت: 3 هزار محیط‌بان برای حفاظت از 16 میلیون هکتار منابع طبیعی کافی نیست.

تصویب لایحه حمایت از محیط‌بانان در کمیسیون کشاورزی/ پیش‌بینی افزایش حقوق محیط‌بانان
کد خبر: 239689
|
۱۳۹۷/۰۷/۲۸ ۱۱:۰۱:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدعلی شاعری در پاسخ به این سوال که 123 محیط‌بان تاکنون به دست متخلفان صید و شکار کشته شدند که آخرین مورد در استان گلستان بوده است، چرا مجلس شورای اسلامی در این زمینه حساسیت‌های لازم را در دستور کار ندارد، اظهار کرد: لایحه حمایت از محیط‌‌بانان در کمیسیون کشاورزی مجلس تصویب شده و منتظریم که وارد صحن علنی مجلس شود.

وی در پاسخ به این سوال که چه زمانی این موضوع در صحن مطرح می‌شود، افزود: در حال حاضر ممکن است که 200 لایحه در نوبت باشد. در لایحه جدید مباحث شفاف‌تری در ارتباط با حمایت از محیط‌بانان طرح شده و در صورت تصویب حمایت‌های جدی‌تر از محیط‌بانان انجام می‌شود.

شاعری با اعلام اینکه غیر از مباحث مبارزه با افراد مختلف در حوزه شکار باید به فرهنگ‌سازی هم توجه شود، گفت: روی شیوه‌های الکترونیکی برای حفاظت از عرصه محیط زیست باید متمرکز شویم و متجاوزان قبل از شکار شناسایی شده و اطلاعات کاملی از افراد شکارچی در اختیار سازمان‌های مسؤل قرار گیرد.

وی با اعلام اینکه میزان جرایمی که برای شکار حیوانات در نظر گرفته می‌شود کم است، افزود: بنا داریم در لایحه جدید میزان جرایم شکارهای غیرقانونی را افزایش دهیم. شکار حیوانات باید اقدام زشت در جامعه به صورت جدی فرهنگ‌سازی شود و باید به صورت ریشه‌ای و اجتماعی پای متجاوزان به عرصه‌های منابع طبیعی و قطع شود.

وی خاطر نشان کرد: بیش از 16 میلیون از عرصه‌های محیط زیستی کشور تنها توسط 3 هزار نفر محیط بان حفاظت می‌شود، تعداد محیط‌بانان کشور کم، تجهیزاتی که در اختیار دارند قدیمی بوده و به لحاظ درآمدی هم انگیزه لازم را ندارند،در لایحه جدید تلاش کردیم که این مشکلات را رفع کنیم.

عضو هیات رییسه مجلس شواری اسلامی با اعلام اینکه ممنوعیت شکار و صید غیرمجاز باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود، گفت: به لحاظ اجتماعی باید عرصه بر متجاوزان به منابع طبیعی و محیط زیست تنگ شود. نیاز داریم که امکانات و تجهیزات محیط‌بانان به روز شده و سیستم‌های الکترونیکی برای پایش، کنترل، شناسایی، هشدار و مقابله با متجاوزان به عرصه محیط زیست گسترش پیدا کند.

شاعری اضافه کرد: امکان حفاظت از عرصه‌های محیط زیست با 3 هزار نیرو و تجهیزات قدیمی و کهنه وجود ندارد باید کنترل ماشینی و حفاظت سیستمی در دستور کار قرار گیرد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها