کد خبر: 239692
|
۱۳۹۷/۰۷/۲۸ ۱۱:۱۵:۰۰
| |

معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش:

500 هزار یورو پرسپولیس پرداخت می‌شود/ وزارت ورزش قراردادی با کی‌روش نمی‌بندد

معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش با تأکید بر اینکه این وزارتخانه طرف قرارداد کی‌روش نیست، گفت: در پرداختی به فوتبال تعجیل داشتیم تا به آماده‌سازی تیم ملی برای جام ملت‌ها کمک شود.

500 هزار یورو پرسپولیس پرداخت می‌شود/ وزارت ورزش قراردادی با کی‌روش نمی‌بندد
کد خبر: 239692
|
۱۳۹۷/۰۷/۲۸ ۱۱:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| ژاله فرامرزیان در نشست خبری در رابطه با مسائل مرتبط با این حوزه مدیریتی توضیح داد.

وی در رابطه با آماده‌سازی تیم ملی فوتبال و کمکی که وزارت ورزش در این زمینه خواهد داشت، گفت: فدراسیون فوتبال برای ما مانند دیگر فدراسیون‌ها است. تمام فدراسیون ها باید رویدادهای خود را به وزارت ورزش اعلام کنند تا بر اساس آن کمک های مالی به آنها انجام شود. کمک‌های مازاد بر اساس شرایط کشور، خیلی سخت است با این حال تلاش وزارت ورزش بر این بود تا بتواند با ارائه کمک‌های به موقع، به فدراسیون‌ها کمک کند. به فدراسیون فوتبال هم کمک می‌کنیم تا بهترین اتفاق برای تیم ملی در جام ملت های آسیا بیفتد همانطور که در جام‌جهانی شاهد بودیم.

وی در این باره افزود: در رابطه با ارز ثانویه و بازار موجود، تلاش کردیم برای دوستانمان در فدراسیون فوتبال مشکلی پیش نیاید. تاکنون ارائه کمک‌های مالی به فدراسیون فوتبال به صورت تقدم انجام شده است. مسئولان فوتبال در ابتدای سال میزان هزینه‌های خود را مشخص کردند. در این رابطه و برای تأمین آن، دولت همکاری‌های لازم را داشته است اما باید بگویم ظرف اعتبارات مجموعه ورزش مشخص است و سهم هر فدراسیون هم در این ظرف مشخص می‌باشد. اگر به هر فدراسیون بیشتر از سهمش بدهیم، باعث آسیب فدراسیون دیگر می‌شود. تلاشمان این است تا به گونه‌ای عمل کنیم که فدراسیون‌ها از این حیث آسیب نبینند اما بودجه آن هم تأمین شود.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان با تأکید بر اینکه در مراحل پرداختی به فدراسیون فوتبال تعجیل داشته‌ایم، خاطرنشان کرد: تقدم در پرداختی به فدراسیون فوتبال به این منظور انجام می‌شود که تیم ملی بتواند نتایج مطلوب کسب کند. علاوه بر این، مشوق‌هایی هم در نظر گرفته شده ضمن اینکه خود فوتبال هم پاداش‌هایی دارد. منابع دیگر هم در این زمینه کمک حال می‌شوند.

فرامرزیان همچنین در رابطه با قرارداد کارلوس کی‌روش و اینکه گفته شده وزارت ورزش برای تأمین هزینه قرارداد این مربی کمک می‌کند و احتمال دارد طرف قرارداد کی‌روش، وزارت ورزش باشد نیز یادآور شد: آنچه مسلم است قرارداد کی‌روش با فدراسیون فوتبال بسته می‌شود نه وزارت ورزش. ما صرفاً در این زمینه کمک می‌کنیم اما موضوع باید توسط خود فدراسیون مدیریت شود. ما مراقبت‌های لازم را داریم تا برای فوتبال اتفاقی نیفتد.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان همچنین در رابطه با ارز ثانویه که این روزها مشکل بسیاری از فدراسیون‌ها شده است، گفت: موضوع ارز در کشور دچار چالش‌هایی شده است. در ابتدای سال مصوباتی درباره ارز دولتی مطرح شد. ما هم در شرایطی بودیم که تیم‌ها در رشته‌های مختلف عازم میادین بودند و نیاز بود پرداختی‌هایی به آنها داشته باشیم. در مجموع از تاریخ 97/1/15 تا 97/5/16 بالغ بر 10 میلیون دلار ارز به فدراسیون‌ها برای حضور تیم‌ها و ورزشکارانشان در تورنمنت‌ها و مسابقات مختلف پرداخت کردیم.

فرامرزیان با تأکید بر اینکه پرداخت ارز به فدراسیون‌ها بدون حتی یک روز تأخیر انجام شد، افزود: تهیه این ارزها با قیمت 4200 تومان انجام شد. به هر حال دولت اولویت‌های خود را برای در اختیار گذاشتن ارز مطرح کرده که ورزش جزو آنها نبوده است.

وی ادامه داد: با همه اینها و بخصوص با توجه به بازی‌های آسیایی، به شدت موضوع را پیگیری کردیم تا مشکلی به ورزش آسیب نزند. بعد از بازی‌های آسیایی هم وزارت ورزش کمک کرد تا برای پاراالمپیک و اعزام کاروان ایران به بازی‌های پاراآسیایی، بودجه لازم تأمین شده و مشکلی به وجود نیاید؛ در رابطه با المپیک جوانان هم همین اقدامات را انجام دادیم.

معاون وزیر ورزش با تأکید بر اینکه دولت نهایت همکاری را با مجموعه ورزش داشته، تصریح کرد: دولت ارز 4200 ورزش را در اولویت قرار نداده بود به همین دلیل حدود 17-16 مکاتبه از سوی شخص وزیر با رئیس‌جمهور انجام شد. همزمان پیگیری‌هایی را هم از طریق بانک مرکزی انجام دادیم و در نهایت با تخصیص ارز ثانویه موافقت شد اما بعد از آن با موضوع نحوه تخصیص حواله و اسکناس مواجه شدیم.

وی به چالش‌های ایجاد شده در این زمینه اشاره کرد و گفت: ابتدا این گونه اعلام شد که فدراسیون‌ها باید حساب ارزی داشته باشند اما بعد مشخص شد که قابلیت واریز اسکناس وجود ندارد به همین دلیل این‌گونه عنوان شد از طرف وزارتخانه، حسابی باز شود چرا که ما تاکنون حساب ارزی نداشته‌ایم؛ این حساب با امضای چند نفر و از جمله من و آقای داورزنی باز شد تا راهگشا باشد اما بعد از آن بانک مرکزی اعلام کرد که چون این حساب دولتی نیست، نمی‌تواند بیشتر از 10 هزار دلار به آن واریزی داشته باشد.

فرامرزیان در ادامه صحبت‌های خود به مشکلات اعزام اخیر کشتی به مسابقات جهانی، اشاره و اظهار کرد: چهارشنبه گذشته اعزام کشتی در برنامه فدراسیون بود و ما هم از صبح همان روز پیگیر حل مشکلات مالی و تهیه ارز این فدراسیون بودیم. در این رابطه بودجه آبان ماه فدراسیون را به مبلغ یک میلیارد و 200 میلیون تومان خیلی زودتر پرداخت کردیم تا برای تهیه ارز مشکلی پیش نیاید.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان با تأکید بر اینکه کشتی با ارز 10 هزار تومانی به مسابقات جهانی اعزام شد، خاطرنشان کرد: مسئولان کشتی ابتدا ارز 13 هزار تومانی دریافت کرده بودند درحالی‌که تهیه آن باید با مبلغ 10 هزار تومان انجام می‌شد؛ مابه‌التفاوت این دو مبلغ 350 میلیون تومان شد که وزارت ورزش این مبلغ را هم به فدراسیون کشتی پرداخت کرد.

به گفته این مقام مسئول در وزارت ورزش، تاکنون دولت، سازمان برنامه و بودجه و شخص رئیس‌جمهور نهایت همراهی را با ورزش و تأمین بودجه این مجموعه داشته است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اعلام اینکه پنجشنبه گذشته وزیر امور اقتصادی و دارایی برای بازگشایی حساب ارزی ورزش، موافقت خود را اعلام کرد، افزود: از امروز درگیر این موضوع هستیم تا بتوانیم حداقل نیاز فدراسیون‌ها را در رابطه با ارز ثانویه، آن هم با نرخ 10 هزار تومان پاسخگو باشیم اما مسئولان فدراسیون‌ها هم این موضوع را لحاظ کنند که منابع ما محدود است. امیدوارم این حساب هر چه زودتر باز شود تا به واسطه آن، با مشکلات کمتری در رابطه با تهیه ارز مواجه شویم.

فرامرزیان در پاسخ به این پرسش که شما از پرداخت کمک مالی و تأمین ارز 10 هزار تومانی به کشتی خبر می‌دهید درحالی‌که مسئولان فدراسیون قبل از اعزام، گلایه‌های زیادی را در این زمینه مطرح کردند، توضیح داد و گفت: آقای بنی‌تمیم تا ساعت 8:30 دقیقه چهارشنبه شب با من بود چون همزمان پیگیر موضوع ارز فدراسیون کشتی بودیم. ما ساعت 5 همان روز بانک مرکزی بودیم و ساعت 6 در شعبه فردوسی، 100 هزار یورو ارز به این فدراسیون پرداخت شد ضمن اینکه همانطور که گفتم، مابه‌التفاوت ارز تهیه شده نیز از طرف وزارت ورزش پرداخت شد.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان صحبت‌های خود را این‌گونه ادامه داد: تا به امروز 100 میلیارد تومان از طرف وزارت ورزش و در قالب بودجه 97 به فدراسیون‌ها پرداخت شده است یعنی دو سوم اعتبارات فدراسیون‌ها در اختیارشان گذاشته شده است ضمن اینکه به فدراسیون‌ها اعلام کرده‌ایم باید حساب تعهدی بر خط مشترک باز کنند تا گردش مالی آنها و چگونگی هزینه‌کردشان مشخص شود؛ این برنامه‌ای است که باید تا پایان سال توسط همه فدراسیون‌ها اجرایی شود.

وی در رابطه با دیگر اعزام‌های فدراسیون‌ها و اینکه برخی فدراسیون‌ها مانند واترپلو برای اعزام تیم جوانان با مشکل تهیه ارز مواجه است، آیا وزارت ورزش در اولویت‌بندی‌های خود برای تأمین ارز فدراسیون‌ها به رویه فعلی هم توجه دارد؟ گفت: اولویت اعزام‌ها در تمام فدراسیون‌ها در حوزه قهرمانی، مشخص و به ما اعلام می‌شود، سقف پرداخت‌ها و پیگیری برای تأمین ارز توسط حوزه معاونت مالی انجام می‌شود اما اینکه چه فدراسیونی در چه رده سنی و برای چه مسابقاتی باید اعزام داشته باشد، در حیطه اختیارات ما نیست. ما بر اساس آنچه توسط معاونت قهرمانی اعلام می‌شود، کمک‌هایمان را ارائه می‌دهیم.

فرامرزیان همچنین در رابطه با تغییر آیین‌نامه پرداخت پاداش به مدال‌آوران توضیح داد و گفت: اعتبار همه دستگاه‌ها بر اساس ریال است اما در آیین‌نامه پرداخت پاداش بر اساس سکه یا امتیاز لحاظ شده است؛ همین موضوع پرداخت پاداشی‌ها را خیلی سنگین می‌کند که خود یکی از عوامل‌ تأثیرگذار در ناآرامی ورزشکاران می‌شود. بر همین اساس آئین‌نامه پرداخت پاداش به قهرمانان را بازنگری می‌کنیم. پیش‌نویس آن توسط معاونت قهرمانی تهیه می‌شود، سپس بررسی‌های تکمیلی روی آن انجام می‌شود.

به گفته وی، پرداخت پاداش مدال‌آوران بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی بر اساس آیین‌نامه فعلی انجام خواهد شد که به موجب آن حدود 27 هزار سکه در اختیار مدال آوران این دو رویداد قرار می‌گیرد.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان گفت: ما در نشست‌های برگزار شده به مدیران بابت مدال‌آوری ورزشکارانشان قول سکه داده‌ایم و بر همین اساس مدال آوران بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی در قالب سکه پاداش خود را دریافت می‌کنند اما بعد از اصلاح آیین‌نامه، طبق تغییرات اعمال شده، پرداخت پاداش انجام خواهد شد.

فرامرزیان با بیان اینکه پرداختی‌ به فدراسیون‌ها طبق برنامه ارائه شده از سوی آنها انجام می‌شود، یادآور شد: در سال 97 در فرآیند توزیع کمک‌ها، بندی را لحاظ کردیم مبنی بر اینکه اگر فدراسیونی توفیقاتی خارج از برنامه داشته باشد، تشویق می‌شود و بر همین اساس، فدراسیون‌هایی که در موقعیت مناسب و نتایج خوب قرار گرفتند را مورد تشویق قرار دادیم. برای سال 98 نیز قطعاً این روال دنبال خواهد شد ضمن اینکه یکی از پارامترهای مورد توجه، تلاش خود فدراسیون برای جذب منابع غیردولتی خواهد بود. آنها ملزم هستند منابع داشته باشند؛ نه اینکه تمام بودجه خود را توسط دولت تأمین کنند.

در ادامه نشست خبری ژاله فرامرزیان معاون توسعه منابع مالی و انسانی وزارت ورزش، موضوع بازنشستگی و منع به‌کارگیری رؤسای بازنشسته در فدراسیون‌ها مطرح شد.

وی در این رابطه گفت: به همه واحدها اعلام کردیم پرونده افرادی که جزو مقامات بودند یا به واسطه ایثارگری مشغول به کار شدند را جدا کرده و در اختیارمان قرار دهند تا بر اساس بررسی‌های انجام شده، بتوانیم در بازه زمانی تعیین شده، اقدامات لازم برای اعمال قانون را انجام دهیم.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه فعلاً در رابطه با تعداد دقیق افراد بازنشسته ورزش نمی‌توان آمار دقیقی اعلام کرد، تصریح کرد: دلیل این موضوع این است که نمی‌دانیم دقیقاً چند نفر با مجوز ایثارگری مشغول به کار شده‌اند و در حال حاضر وضعیت ایثارگری آنها به چه صورت است. آنچه مسلم است با پیگیری‌های لازم طی 10 روز اول آبان ماه مشخص می‌شود که چه کسانی جزو بازنشسته ها هستند و تا قبل از 24 آبان ماه نیز اجرای قانون را به سرانجام می‌رسانیم.

فرامرزیان همچنین در رابطه با هزینه 15 میلیارد تومانی برای بازسازی و بهسازی ورزشگاه آزادی جهت حضور پرسپولیس در نیمه نهایی و فینال لیگ قهرمانان گفت: در حال حاضر ورزشگاه آزادی در حال تعمیر است. در موافقتنامه شرکت توسعه و محل مالیات بر ارزش افزوده، بودجه لازم برای تعمیر آزادی دیده شده است ضمن اینکه ما هم در وزارت ورزش اجازه کمک در این زمینه را داریم؛ همان‌گونه که پیش از این برای بازسازی ورزشگاه آزادی کمک داشته‌ایم، در این مرحله هم کمک‌های لازم را خواهیم داشت.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها