رمضانعلی سبحانی‌فر عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌و‌گو با اعتمادآنلاین:

4 وزیر پیشنهادی در مجلس رای می‌آورند/ نمایندگان در رای اعتماد به وزرا با نگاه سیاسی تصمیم‌گیری نکنند/ فریاد مخالف بعد از معرفی وزرا به معنای نظر مجلس نیست

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره انتقاد برخی از نمایندگان مبنی بر مشورت نکردن دولت برای معرفی وزرا، گفت: در هیچ دوره‌ای به این شکل نبوده که از نمایندگان نظرشان را بپرسند اما قطعا تعامل میان دولت و مجلس وجود دارد.

4 وزیر پیشنهادی در مجلس رای می‌آورند/ نمایندگان در رای اعتماد به وزرا با نگاه سیاسی تصمیم‌گیری نکنند/ فریاد مخالف بعد از معرفی وزرا به معنای نظر مجلس نیست
کد خبر: 239991
|
۱۳۹۷/۰۷/۳۰ ۱۳:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| رمضانعلی سبحانی‌فر نماینده سبزوار و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» با بیان اینکه نمایندگان در رای به وزرای پیشنهادی نباید با نگاه سیاسی تصمیم‌گیری کنند، گفت: یکی از مشکلات اصلی ما کش مکش‌های سیاسی است. بنابراین نیاز است که امروز همه گروه‌ها و جناح‌های سیاسی، دولت، مجلس و قوه قضاییه همه در کنار همه قرار بگیرند.

او ادامه داد: اگر امروز همه در کنار هم قرار گرفتیم از این بحران‌ها عبور می‌کنیم اما اگر با رفتارمان دانسته و ندانسته به طرف خارجی کمک کنیم، قطعا ضرر خواهیم کرد.

این نماینده مجلس با اشاره به معرفی 4 وزیر پیشنهادی دولت، تاکید کرد: انشالله 4 وزیر پیشنهادی در مجلس رای می‌آورند. آقای رحمانی وزیر پیشنهادی صمت، سه دوره در مجلس رییس کمیسیون صنایع بوده و در بخش‌های خودرویی کار کرده است و در بخش صنایع، مدیریت داشته و قائم مقام وزیر هم بوده است و سوابق خوبی دارد.

سبحانی‌فر افزود: آقای دژپسند وزیر پیشنهادی اقتصاد، در بخش‌های مختلف اقتصادی و مدیریتی حضور داشته و فردی است که هم سبقه علمی و هم انضباط مالی دارد بنابراین به نظر می‌رسد رای قابل قبولی بیاورد.

او همچنین به ارزیابی محمد شریعتمداری وزیر پیشنهادی رفاه، کار و تامین اجتماعی پرداخت و گفت: آقای شریعتمداری هم سبقه مدیریتی طولانی در نظام دارد و کارنامه‌اش هم سالم و سلامت است. سبقه ایشان بیشتر بازرگانی بوده و اگر به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت انتخاب شد به دلیل سبقه بازرگانی‌اش بود که بخشی از این وزارتخانه کار بازرگانی می‌کرد. آنچه باعث شد طرح استیضاح آقای شریعتمداری مطرح شده به دلیل ضعفی بود که در بخش صنعت و خودرو بود.

این عضو کمیسیون صنایع تاکید کرد: با توجه به اینکه سبقه گذشته آقای شریعتمداری در بازرگانی بود و آن زمانی که کوپن‌ها داده می‌شد ایشان برنامه‌های منظمی داشتند؛ در حال حاضر می‌تواند به دولت کمک خوبی کند. شرایط اقتصادی ما به گونه‌ای است که باید یک فردی سکاندار وزارت کار باشد که با توجه به نگاهی که دولت برای حمایت اقتصادی و مالی بخش‌های مختلف جامعه دارد، عمل کند. وزارت کار یک بخش عمده رفاهی است و ایشان می‌توانند به حل مشکلات اقتصادی دهک‌های پایین جامعه کمک کند.

سبحانی‌فر ادامه داد: شریعتمداری حتما به حل مشکلات وزارت کار کمک می‌کند و اگر کمک نمی‌کرد دولت او را معرفی نمی‌کرد.

او گفت: اسلامی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی، قبلا استاندار بوده و در پست‌های زیادی داشته و تحصیلاتش در زمینه عمران است. ایشان باید در مجلس حاضر شوند و عملکرد خود را تشریح کنند. اما من فکر می‌کنم در نهایت رای می‌آورند.

این نماینده مجلس با اشاره به فریاد مخالف - دو دو- برخی نمایندگان بعد از قرائت اسامی وزرا، تاکید کرد: 10 نفر در گوشه‌ای مخالفت می کنند اما این صدای مجلس نیست.

او در خصوص انتقاد برخی از نمایندگان مبنی بر مشورت نکردن دولت برای معرفی وزرا، گفت: در هیچ دوره‌ای به این شکل نبوده که از نمایندگان نظرشان را بپرسند اما قطعا تعامل میان دولت و مجلس وجود دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها