رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی:

عدم هماهنگی بانک مرکزی و وزارت صنعت کارایی بخش‌های مختلف را تضعیف می‌کند

رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی تاکید کرد: عدم هماهنگی بین بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت باعث کاهش کارآیی بخش‌های مختلف شده و پروسه طولانی ثبت سفارش تا خرید و تخصیص ارز مشکلات بسیاری را ایجاد کرده است.

عدم هماهنگی بانک مرکزی و وزارت صنعت کارایی بخش‌های مختلف را تضعیف می‌کند
کد خبر: 240033
|
۱۳۹۷/۰۷/۲۹ ۱۶:۳۵:۰۰

اعتمادآنلاین| ابوالفضل روغنی گلپایگانی، رئیس کمیسیون صنایع در اجلاس اتاق بازرگانی گفت: بانک مرکزی 13 مسئولیت دارد که سه مسئولیت آن مربوط به تولید است. صنعت به سه دلیل نیاز به ارز دارد؛ یکی از آنها واردات مواد اولیه، کالاهای واسطه‌ای و کالاهای سرمایه‌ای است که امروزه با بحران قیمت تمام شده، مواجه هستند که شامل بانک، بیمه، ارز و ترانزیت می‌شوند.

وی افزود: ما پس از نوسانات ارز با چند مشکل مواجه شدیم که اختلال در سیستم خریدها و معاملات اقتصادی، پرداخت نقدی تمام معاملات، کمبود سرمایه در گردش بنگاه‌ها در شرایط تبدیل ارز به دارایی‌ بود که باعث شده تمامی فعالان اقتصادی درصدد نگهداری ثروت خود برآیند و ارز باز هم افزایش یافت.

رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ادامه داد:‌ عدم هماهنگی بین بانک مرکزی و وزارت صنعت باعث کاهش کارآیی بخش‌های مختلف شده است. زمان ثبت سفارش تا خرید و تخصیص ارز یک پروسه شش ماهه دارد و مشکلات بسیاری را ایجاد کرده است. اگر به یک نرخ واقعی در ارز می‌رسیدیم مشکلات اقتصادی کمتر می‌شد.

روغنی گلپایگانی ادامه داد: یکی از پیشنهاداتی که داشتیم بیمه نوسانات نرخ ارز در جهت توسعه بود که می‌تواند یک ثبات در تولید ایجاد کند. در بودجه سال 97 قیمت ارز 3700 تومان پیش‌بینی شده و نفت 62 دلار پیش‌بینی شده است اما ما شاهد افسارگسیختگی هر دو هستیم و این جهش ارزی می‌توانست درآمد خوبی برای کشور ایجاد کند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها