کد خبر: 240063
|
۱۳۹۷/۰۷/۳۰ ۰۸:۲۱:۰۰
| |

غلامرضا ظریفیان، فعال سیاسی اصلاح‌طلب

حاکمیت نشان دهد برای رفع مشکلات عزمی جدی دارد

غلامرضا ظریفیان، فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به اینکه فضای‌ذهنی منفی جامعه باید مدیریت شود، گفت: مشکلات زیادی در کشور وجود دارد اما باید فضای ذهنی جامعه مدیریت شود تا امید مردم زنده نگه داشته شود. از سویی حاکمیت هم باید نشان دهد برای رفع مشکلات عزمی جدی دارد.

حاکمیت نشان دهد برای رفع مشکلات عزمی جدی دارد
کد خبر: 240063
|
۱۳۹۷/۰۷/۳۰ ۰۸:۲۱:۰۰

اعتمادآنلاین| غلامرضا ظریفیان، فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به اینکه ما عادت کرده‌ایم که با گزاره‌های منفی پیرامون خود را توصیف کنیم، اظهار کرد: شرایط کشور سخت بوده و مشکلات هم جدی است، اما جامعه هم به لحاظ روانی شرایط را سخت‌تر از آنچه که هست می‌بیند و همه در یک فضای منفی گفت‌وگو می‌کنند.

وی در ادامه افزود: باید واقعیات بیان شود در برخی زمینه‌ها مشکلات سخت است ولی جامعه هم فضای ذهنی مضاعفی را فراهم کرده است. از ابتدای روز تا انتهای شب همه حتی در صدا و سیما با گزاره‌های منفی صحبت می‌کنند و تصورات ذهنی هم واقعیات عینی را خواهد داشت. البته نباید بر امور واهی تکیه کرد ولی در بسیاری از زمینه‌ها نیز چه در زندگی شخصی، چه مسائل اجتماعی مواردی وجود دارد که می‌توان بر آن تکیه کرد. نخبگان، جامعه شناسان مدیران جامعه و رسانه‌ها باید در این زمینه‌ها کار کنند تا فضای ذهنی منفی مضاعفی که جامعه دارد کاهش یابد و جامعه همه مسائل را منفی نبیند.

این فعال سیاسی با بیان اینکه برای امیدوار کردن مردم حاکمیت و قدرت هم نقش مهمی دارد خاطرنشان کرد: مردم اگر ببینند حاکمیت به شکل ملموسی برای رفع مشکلات آنها عزم جدی دارد امیدوار می‌شوند. مردم اگر ببینند مسئولان از مشکلات مردم خبر داشته، در کنار آنها هستند و برای حل مشکلات تلاش می‌کنند، امیدشان افزایش یافته و به مسئولان اعتماد پیدا می‌کنند.

ظریفیان در پایان بیان کرد: جامعه مسائل را رصد می‌کند. مدیران کلان کشور باید با بهره‌گیری از واقعیات جامعه جهانی و جامعه خودمان مردم را متقاعد کنند که ما به این سمت می‌رویم که با کمک افکار عمومی جهان و نگاه معتدلانه با مسائل مختلف روبرو می‌شویم. جامعه علاوه بر اینکه عزت و استقلال می‌خواهد، زندگی هم می‌خواهد. مسئولان باید با نوع مدیریت خود این احساس را در مردم ایجاد کنند که به فکر مسائل آنها هستند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها