کد خبر: 240133
|
۱۳۹۷/۰۷/۳۰ ۱۰:۲۵:۰۰
| |

​معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان:

مشاوران، مشکلات دانش‌آموزان را موردی بررسی می‌کنند

​معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: مقرر شده که مشکلات دانش‌آموزان به صورت موردی بررسی شود.

مشاوران، مشکلات دانش‌آموزان را موردی بررسی می‌کنند
کد خبر: 240133
|
۱۳۹۷/۰۷/۳۰ ۱۰:۲۵:۰۰

اعتمادآنلاین| محمود عباسی ​معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌ کل آموزش و پرورش استان زنجان، با اشاره به مشکلات دانش‌آموزان اظهار کرد: مشاوران در مقاطع تحصیلی مختلف در مدارس حضور یافته و در زمینه‌های مختلف به دانش‌آموزان ارائه خدمات مشاوره‌ای می‌کنند و در مقطع ابتدایی مشاوران ارتباط مستمر با اولیای مدرسه و دانش‌آموزان برقرار می‌کنند.
این مسئول ادامه داد: کمک به دانش‌آموزان در راستای آشنایی با محیط و برنامه‌های آموزشگاه دیگر اقدامی است که توسط مشاوران در مقطع ابتدایی انجام می‌شود.

وی از بررسی مشکلات موردی دانش‌آموزان و مشاوره با دانش‌آموزان مشکل‌دار توسط مشاوران در مدارس خبر داد و افزود: شناسایی و ارجاع دانش‌آموزان نیازمند به هسته و مرکز مشاوره و اجرای برنامه‌های بهداشت روان در راستای ارتقای سلامت روان دانش‌آموزان دیگر اقدامات مشاوران در مدارس است.

عباسی تصریح کرد : در سال‌جاری به ازای هر 15 نفر دانش‌آموز یک ساعت فعالیت مشاوران در مدارس متوسطه اول و دوم اختصاص یافته و در صورت وجود نیروی کسری ساعت موظف به مدارس ابتدایی با همان اشل مشاوره تخصصی می‌شوند.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان، یادآور شد: تعداد مشاوران شاغل در آموزش و پرورش استان زنجان 220 نفر است و این افراد در همه مقاطع مشغول هستند و از مجموع مشاوران فعال در مدارس استان زنجان 126 نفر مشاور خانم و 94 مشاور آقا درمدارس فعالیت می‌کنند.

این مسئول خطرنشان کرد : در مدارس ابتدایی که مشاور فعالیت ندارد یک نفر از همکاران آموزشگاه به عنوان رابط هسته مشاوره فعالیت می‌کند و به هسته‌های مشاوره هر 350 نفر دانش‌آموز یک ساعت فعالیت اختصاص یافته است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها