کد خبر: 240153
|
۱۳۹۷/۰۷/۳۰ ۱۱:۱۲:۰۰
| |

صادرات چای داخلی ممنوع نیست

مدیرکل دفتر هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی سازمان توسعه تجارت­ ممنوعیت صادرات چای را تنها برای چای خارجی که ارز دولتی دریافت می‌کنند، عنوان کرد.

صادرات چای داخلی ممنوع نیست
کد خبر: 240153
|
۱۳۹۷/۰۷/۳۰ ۱۱:۱۲:۰۰

اعتمادآنلاین| محمود بازاری با بیان این مطلب گفت:­ صادرات چای داخلی با نظر وزارت جهاد کشاورزی از این قانون مستثنی است و ممنوعیتی برای صادرات آن وجود ندارد.

وی در ادامه در توضیح این نکته افزود: در مرداد ماه سال جاری طی ابلاغیه‌ای از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت­ به گمرک ایران اعلام شد که چای داخلی ممنوعیت صادرات ندارد، ولی صادرات این محصول باید با مجوز وزارت جهاد کشاورزی صورت گیرد و ساز و کار اجرایی آن و تشخیص چای داخلی و خارجی نیز با این وزارتخانه است .

در این ابلاغیه آمده‌است:­ ­منظور از چای فله و بسته بندی در فهرست مذکور انواع چای وارداتی با نرخ ارز رسمی بانک مرکزی ( 4200 تومان ) است.

مدیرکل دفتر هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی سازمان توسعه تجارت در ادامه اضافه کرد: به منظورجلوگیری از هرگونه خروج رسمی و غیر رسمی چای در قالب و پوشش تولیدات داخلی ضروری است، به گمرکات اعلام شود، صادرات چای داخلی با کنترل دستگاههای مسئول و مجوز وزارت جهاد کشاورزی بلامانع است.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها