کد خبر: 240198
|
۱۳۹۷/۰۷/۳۰ ۱۲:۳۶:۰۰
| |

محمدحسین آقاسی، وکیل مدافع بازداشت‌شدگان محیط‌زیستی

مشخص نیست «افساد فی‌الارض» محیط‌ زیستی‌ها در دادگاه احراز شود

محمدحسین آقاسی، وکیل مدافع تعدادی از متهمین محیط زیستی با اشاره به تغییر عنوان اتهامی 5 نفر از متهمان این پرونده از جاسوسی به افساد فی‌الارض گفت که مشخص نیست که حتما این اتهام در دادگاه احراز شود.

مشخص نیست «افساد فی‌الارض» محیط‌ زیستی‌ها در دادگاه احراز شود
کد خبر: 240198
|
۱۳۹۷/۰۷/۳۰ ۱۲:۳۶:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدحسین آقاسی، وکیل مدافع بازداشت‌شدگان محیط‌زیستی در رابطه با آخرین وضعیت متهمین پرونده موسوم به محیط زیست با بیان اینکه این پرونده 8 متهم دارد، اظهار کرد: وکالت رسمی دو نفر از این 8 نفر بر عهده من است و امور حقوقی یک نفر دیگر از این متهمین که هنوز اجازه امضای وکالت نامه ایشان به من داده نشده نیز توسط خانواده ایشان از من در خواست شده و در نهایت جمعا وکالت سه نفر از 8 نفر بر عهده بنده است.

وکیل مدافع تعدادی از متهمین پرونده محیط زیست، در رابطه با عناوین اتهامی متهمین این پرونده عنوان کرد: 5 نفر از این افراد اتهام جاسوسی داشتند و توسط بازپرس برای آنها کیفرخواست و قرار مجرمیت (جلب به دادرسی) صادر شد. پرونده برای دادستانی ارسال شد و بنابه جهاتی دادستان ایراداتی گرفتند و از بازپرس خواستند که اتهام افساد فی الارض برای این افراد تعیین شود. بازپرس هم روز شنبه 14 مهرماه به این 5 نفر اتهام افساد فی الارض را تفهیم کرد.

وی در رابطه با وضعیت متهمین پرونده نیز گفت: همه متهمین پرونده ساکن تهران هستند و از تاریخ 27 بهمن ماه سال 96 دستگیر شدند یعنی حدود 8 ماه است که در زندان اوین بازداشت هستند.

آقاسی در پایان، بیان کرد: وقتی تحقیقات از یک متهم تمام می‌شود و بازپرس برای آنها هر قراری صادر می‌کند این قرار باید به نظر دادستان برسد. دادستان در اینجا در مورد این 5 نغر اتهام جاسوسی را تغییر داده و از بازپرس خواسته که آن را به افساد فی الارض تغییر دهد. این کار در دادسرا صورت گرفته و تا زمانی که به دادگاه ارسال و رسیدگی شود زمان زیادی است و مشخص نیست حتما این اتهام که در دادسرا به افراد وارد شده است در دادگاه نیز همان اتهام محرز شود و برای آنها محکومیت صادر شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها