کد خبر: 240716
|
۱۳۹۷/۰۸/۰۲ ۱۴:۱۶:۰۰
| |

ملک زاده مطرح کرد؛

تعیین تکلیف بخشودگی سود و جرائم کشاورزان تا چند روز آینده

یک مقام مسئول گفت: بنابر قول سازمان برنامه و بودجه و وزارت جهاد ظرف سه روز آینده بخشودگی سود کشاورزان حل و فصل می شود.

تعیین تکلیف بخشودگی سود و جرائم کشاورزان تا چند روز آینده
کد خبر: 240716
|
۱۳۹۷/۰۸/۰۲ ۱۴:۱۶:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد شفیع ملک زاده رئیس نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،درباره آخرین وضعیت مصوبه دولت در خصوص بخشودگی وام کشاورزان اظهار کرد: با وجود آنکه بنابر مصوبه دولت، وام کشاورزان خسارت دیده ضمن بخشودگی سود، جرایم و دیرکرد به مدت سه سال استمهال گردید، اما ابلاغیه سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی با این موضوع در تناقض کامل بود.

وی افزود: براساس پیگیری های صورت گرفته، تقسیط سه ساله وام کشاورزان برداشته شد و همچنان بحث استمهال وام ها به مدت سه سال بر قوت خود باقی ماند.

به گفته ملک زاده در ابلاغیه سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی قرار شد که تنها سررسید تسهیلات تا تاریخ ششم شهریور ماه مشمول این قانون قرار بگیرد، اما از آن جا که اکثر کشاورزان در نیمه دوم سال اقدام به دریافت وام کردند، با پیگیری های صورت گرفته سررسید اقساط وام کشاورزان تاپایان سال مشمول قانون قرار گرفت.


رئیس نظام صنفی کشاورزی با اشاره به اینکه بخشودگی سود و جرائم وام کشاورزان به سبب کمبود منابع مالی تاکنون به جایی نرسیده است،بیان کرد: براساس قول مسئولان سازمان برنامه و بودجه و معاون امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی قرار است که این موضوع ظرف دو تا سه روز آینده حل و فصل شود و مصوبه دولت به بانک ها ابلاغ شود.

به گفته وی با ابلاغ مصوبه هیات دولت به بانک ها تمامی کشاورزان حاضرند حتی با فروش ملک، قرض و.. اصل بدهی خود را به بانک پرداخت کنند تا از این وضعیت نجات یابند چرا که آنها به سبب خسارت وارده توان پرداخت سود، جریمه و دیرکرد به بانک ها را ندارند.

ملک زاده در پایان تصریح کرد: با توجه به مشکلات تحریم، ریسک بالای تولید و زیان بالای 90 درصدی کشاورزان می توان گفت که اگر مصوبه هیات دولت به بانک ها ابلاغ نشود، کشاورزان نمی توانند بدهی خود را به بانک ها پرداخت کنند چرا که به سبب زیان وارده از تسهیلات دریافتی چیزی عاید آنها نشده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها