کد خبر: 240755
|
۱۳۹۷/۰۸/۰۲ ۱۶:۲۰:۰۰
| |

حسین شریعتمداری وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛

صدای بخش تعاون در دولت خواهم بود

وزیر پیشنهادی برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست هم اندیشی با تعاونگران گفت: صدای رسای بخش تعاون در دولت خواهم بود.

صدای بخش تعاون در دولت خواهم بود
کد خبر: 240755
|
۱۳۹۷/۰۸/۰۲ ۱۶:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| «محمد شریعتمداری» روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی اتاق تعاون ایران با وزیران پیشنهادی رئیس جمهوری برای تصدی سه وزارتخانه امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: تلاش می شود بخش تعاون در دولت جدی تر پیگیری شود تا این بخش در دوره جدید دوران شکوفایی را تجربه کند.


وی، مساله تعاون را بسیار مهم ارزیابی کرد که قرار است بخشی از اقتصاد ایران را به خود اختصاص دهد.


شریعتمداری، نگاه بنگاه مدارانه به بخش تعاون را اجحاف به این بخش دانست و آن را بهترین شکل برای اقتصاد مردمی دانست.


وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استقبال بیشتر مردم از اقتصادی که محور آن تعاونی و حضور همه مردم در آن باشد را یادآور شد و گفت: حقوق کسی که از راه مشروع سرمایه دار شده هم باید محترم باشد.


وی اقتصاد تعاون را یک سرمایه خوب برای کشور ارزیابی کرد و افزود: اکنون بخش تعاون بین 5 تا 7درصد در اقتصاد کشورهای اروپایی سهم دارد این درحالی است که سهم این بخش در اقتصاد فرانسه 16.5 درصد است که بالاترین سهم در بین کشورهای اروپایی است.


وزیر پیشنهادی خواستار شکل گیری همه انواع تعاونی ها که اکنون در جهان فعال هستند، در ایران شد.


به گفته وی، پررنگ نبودن سهم تعاون در اقتصاد کشورمان یکی از عواملی بود که نوسان های اخیر اقتصادی را رقم زد و اگر هر استان یک تعاونی قدرتمند در توزیع منابع ارزی داشت، چنین مشکلاتی کمتر رخ می داد.


شریعتمداری تاکید کرد: تعاونی ها می توانند در خدمت اقتصاد کشور قرار گرفته و رونق ایجاد کنند.


وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به تعاونی های موجود در بخش کشاورزی، صیادی و روستایی اشاره کرد و خواستار آن شد که گردانندگان آنها برای بهبود سهم خود از اقتصاد به سمت یکپارچگی رفته و متمرکز شوند.


وی ادامه داد: تلاش می شود سهم دولت در تعاون کاهش یابد و سهم تشکل های مردمی پررنگ تر از گذشته شود.


شریعتمداری خاطرنشان ساخت: دولت تنها باید نقش نظارتی و تسهیل کننده امور را داشته باشد و موانع پیش روی بخش تعاون را برطرف سازد.


به گفته وی، تعاونی ها می توانند در زمان افزایش تحریم ها نقش پررنگ تری در اقتصاد داشته باشند.


وی با اعلام اینکه «تعاونی های اعتباری» و «تعاونی ها مسکن» چهره بخش تعاون را مکدر کرده است، گفت: باید با اتخاذ سیاست های درست و منطقی و افزایش نظارت ها تعاونی ها را احیا کرد.

وزیر پیشنهادی پیگیر اجرای سند بخش تعاون باشد


در این جلسه رئیس اتاق تعاون ایران پیگیری اجرای سند بخش تعاون را یکی از انتظارات این بخش از وزیر بعدی تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد.


بهمن عبداللهی افزود: سند بخش تعاون در سال 92 مصوب شد اما در این سال ها مورد غفلت قرار گرفته است.


وی ادامه داد: اجرای این سند که خواسته تعاونگران است، می تواند سهم بخش تعاون در اقتصاد ایران را احیا کند.


وی خواستار تلاش وزیر پیشنهادی برای افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون شد و تاکید کرد: وزیر پیشنهادی باید صدای رسای بخش تعاون در دولت باشد


به گزارش ایرنا، در جلسه امروز اتاق تعاون ایران گزینه پیشنهادی وزارتخانه های امور اقتصادی و دارایی؛ صنعت، معدن و تجارت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی دیدگاهها و برنامه های خود را با تعاونگران در میان گذاشتند.


جلسه رای اعتماد به چهار وزیر پیشنهادی رئیس جمهوری شامل فرهاد دژپسند برای تصدی وزارت امور اقتصادی و دارایی، محمد شریعتمداری برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رضا رحمانی برای وزارت صنعت، معدن و تجارت و محمد اسلامی برای وزارت راه و شهرسازی پنجم آبان در مجلس شورای اسلامی برگزار می شود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها