کد خبر: 241583
|
۱۳۹۷/۰۸/۰۷ ۰۸:۳۷:۰۰
| |

رویاهای کودکان سنندجی رنگ واقعیت گرفت/گشایش نمایشگاهی متفاوت

سنندج – به همت حوزه هنری کردستان و با افتتاح نمایشگاه نقاشی خلاقانه های ژرف رویاهای رنگی شماری از کودکان سنندجی رنگ واقعیت به خود گرفت و بر دیوار گالری سوره نقش بست.

رویاهای کودکان سنندجی رنگ واقعیت گرفت/گشایش نمایشگاهی متفاوت
کد خبر: 241583
|
۱۳۹۷/۰۸/۰۷ ۰۸:۳۷:۰۰

اعتمادآنلاین| شامگاه یکشنبه گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج میزبان برگزاری و گشایش یک نمایشگاه دیگر بود ولی این بار میزبان و متولیان برگزاری این نمایشگاه با دیگر هنرمندانی که در این محل نمایشگاه برپا کرده بودند خیلی متفاوت بود.

سر و صدای ایجاد شده و بازی های کودکانه در پردیس سینمایی بهمن سنندج موج می زد، کودکانی که اولویت اولشان در این سن و سال بازی و سرگرمی های مختلف است، این بار خود را آماده می کردند تا نمایشگاه آثارشان افتتاح شود.

همهمه در ورودی گالری به اوج خود رسید و با رسیدن مهمانان ویژه که البته در میان آنها رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان و دو هنرمند برجسته کردزبان از جمله آقایان هادی ضیاء الدینی و فردین صادق ایوبی هم حضور داشتند، سررسیدند و نمایشگاه افتتاح شد.

پدر و مادرهای کودکان نقاش نیز در جنب و جوش بیشتری از فرزندان خود بودند و به همین دلیل همهمه در گالری پردیس سینمایی بهمن سنندج نیز هر لحظه بالاتر می رفت و همه کودکان با همان شور و احساس کودکانه به تکاپو برای پیدان کردن تابلوهای نصب شده خود بر روی دیوار گالری بودند.

استاد هادی ضاء الدینی، استاد فردین صادق ایوبی دو هنرمند نقاش سنندجی، امین مرادی رئیس حوزه هنری کردستان و دیگر مهامان حاضر در مراسم افتتاح این نمایشگاه هم به دقت در حال تماشای تابلوهای رنگی از رویاهای کودکان سنندجی بودند و البته در میان این هیاهو بازی های کودکانه نقاشان کم سن و سال نیز همچنان پررنگ بود.

نیلا هنوز هفت سال تمامش نشده است که وقتی با سوال من در خصوص تابلو نقاشی اش مواجه شد ابتدا کمی به من من کردن افتاد و بعد گفت: این نقاشی مال تولده، من همیشه تولد دوست دارم و خیلی خوشحالم که تولد برای خود و دوستام می گیرند و این نقاشی رو از تولد یکی از دوستام کشیدم.

آریا هشت ساله است و با لباس کردی در میان سایر کودکان نقاش مشخص تر است، نقاشی آریا دو فیل را نشان داده که در حال آب بازی هستند و او در توضیح نقاشی اش، می گوید من آبل بازی فیل ها را دوست دارم و وقتی که در تلویزیون آب بازی فیل ها را دیدم آن را نقاشی کردم.

نژلا شاید از همه کودکان نقاش حاضر در این نمایشگاه کم سن و سال تر باشد، چرا که اصرارهای مادرش هم نمی تواند باعث شود تا او به حرف بیاید ولی وقتی تابلوی نقاشی اش را می بینی پر است از گل های رنگا و رنگ که چندین خورشید درخشان و زرد رنگ بر آنها می تابند.

زمان می گذرد و من در کنار تابلو ها با خالقان آنها هم کلام می شوم، رویاهای کودکان در نوع خود جالب و بی نظیر است و مهمترین نکته ای که توجهم را جلب می کند نقاشی رضا است که یک فرد با سبیل پرپشت را کشیده که بر پشتی یک اتاق لم داده و در حال نوشیدن چای است.

در این نمایشگاه نقاشی های رنگا و رنگ و البته شاد بی نهایت زیادند و تمامی آثاری که بر دیوار نقش بسته اند همه و همه از دنیای درون کودکی خبر می دهند و بار دیگر ثابت می کنند که رویاهای کودکان همواره رنگی است.

وی عنوان کرد: فعالیت فرهنگی و هنری در حوزه کودک یکی از اولویت های اصلی حوزه هنری انقلاب اسلامی است و در همین راستا ما نیز در استان کردستان این مهم را در دستور کار قرار داده ایم و به صورت جدی دنبال می کنیم.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان ادامه داد: با بازگشایی گالری سوره خوشبختانه هر هفته یک نمایشگاه از سوی هنرمندان داخلی استان و حتی خارج از استان نیز برگزار می شود و خیلی خوشحالم که این بار گالری میزبان این کودکان عزیز و هنرمندان آینده جامعه است.

وی با بیان اینکه باید از تلاش های مربیان شاغل در آموزشگاه های هنری که برای این کودکان تلاش می کنند تقدیر کرد، یادآور شد: حوزه هنری انقلاب اسلامی با تمام توان در خدمت جامعه هنری استان است و تلاش می کنیم که علیرغم محدودیت های اعتباری فعالیت های خوبی را در این راستا اجرایی و عملیاتی کنیم.

رئیس حوزه هنرری انقلاب اسلامی استان کردستان عنوان کرد: ما در بخش های مختلف فرهنگی و هنری در حوزه کودک و نوجوان به تولید اثر می پردازیم و تلاش می کنیم که الگوسازی خوبی در این بخش انجام شود.

وی افزود: در حال حاضر و به صورت منظم و مستمر سینمای کودک در پردیس سینمایی بهمن سنندج فعال است و در کنار آن گروه تئاتر کودک حوزه هنری انقلاب اسلامی نیز فعالیت می کند.

مرادی بیان کرد: در کنار این مهم حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در بخش تولید کتاب به ویژه شعر کودک برنامه هایی خوبی در دست اقدام دارد و انتظار می رود که بتوانیم در این مسیر اقدامات بهتری را اجرایی و عملیاتی کنیم.

استاد هادی ضیاء الدینی از هنرمندان برجسته نقاش و مجسمه ساز کردستانی نیز در این نمایشگاه حضور داشت و با دقت تمامی تابلوهای نقاشی کودکان سنندجی را نظاره می کرد، گفت: این اقدام خوب و قابل تقدیری است و باید از این فعالیت ها در استان کردستان بیشتر صورت گیرد.

وی ادامه داد: در واقع برگزاری این نمایشگاه برای کودکان در این سن و سال به جای اینکه به فعالیت هنری باشد، بیشتر یک بازی و سرگرمی است و به همین دلیل این گونه فعالیت ها باید به صورت جدی برای این سن و سال صورت گیرد.

نمایشگاه نقاشی خلاقانه های ژرف کودکان سنندجی با حمایت و همت حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان و با مشارکت سه آموزشگاه هنرسرا، مژده و خیال در گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج تا پایان هفته جاری آماده بازدید علاقمندان است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها