کره جنوبی بار دیگر خواستار معافیت از تحریم نفت ایران شد

کانگ کیوانگ وا وزیر خارجه کره جنوبی در تماس تلفنی با مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا برای چندمین بار خواستار معافیت کشورش از تحریم نفتی واشنگتن علیه تهران شد.

کره جنوبی بار دیگر خواستار معافیت از تحریم نفت ایران شد
کد خبر: 241852
|
۱۳۹۷/۰۸/۰۸ ۱۴:۴۶:۰۰

اعتمادآنلاین| وزارت خارجه کره جنوبی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد وزیر خارجه این کشور در این گفت و گو همچنان خواستار انعطاف واشنگتن در برابر شرکت های کره جنوبی در زمینه تحریم ایران شده است.


بر اساس بیانیه وزارت خارجه کره جنوبی، پمپئو نیز در واکنش به این خواسته گفته است این درخواست را مد نظر قرار می‌دهد و همکاری نزدیک میان واشنگتن و سئول ادامه می‌یابد.


دو طرف همچنین در مورد روند خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره و مذاکرات صلح میان کره با یکدیگر صحبت کرده اند.


وزارت خارجه کره جنوبی پیشتر نیز در بیانیه‌ای تاکید کرده بود همچنان خواهان معافیت از تحریم های آمریکا علیه خرید نفت ایران است و به رایزنی های خود با مقامات واشنگتن در این زمینه ادامه خواهد داد.


مقامات آمریکایی بعد از خروج این کشور از برجام اعلام کردند خریداران نفت خام ایران باید تا چهارم نوامبر (13 آبان 1397) واردات نفتی خود از ایران را پایان دهند، در غیر این صورت مشمول تحریم های ثانویه آمریکا خواهند شد.


تحریم های ثانویه آمریکا علیه طرف های خریدار نفت خام از ایران که مغایر قوانین تجارت بین المللی است، موجب واکنش منفی کشورهای مختلف شده به طوری که تعدادی از این کشورها در صدد معافیت شدن خود هستند و برخی از کشورها نیز اعلام کرده اند که این تحریم ها را اجرا نخواهند کرد.


ایران سومین صادر کننده بزرگ نفت به کره جنوبی پس از عربستان سعودی و کویت در سال 2017 بوده است.


کره جنوبی حدود 13 درصد از نفت مورد نیازش را از ایران خریداری می کند این کشور بویژه به نفت فوق سبک ایران که دارای کیفیت بسیار بالایی است و برای تولید محصولات شیمیایی بکار می رود نیاز جدی دارد.


در سال 2017 میلادی حجم تبادلات ایران و کره جنوبی به 12 میلیارد دلار رسید که از این میزان 8 میلیارد دلار آن سهم صادرات ایران به کره بوده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها