کد خبر: 241942
|
۱۳۹۷/۰۸/۰۹ ۰۸:۴۸:۰۰
| |

علی ابراهیمی، نماینده شازند در مجلس شورای اسلامی

وزرا برای برگردانندن اعتماد از دست رفته مردم همه مسائل‌شان را شفاف کنند

علی ابراهیمی، نماینده شازند درباره اولویت کارهایی که وزرا باید انجام دهند، گفت: اگر وزرا می‌خواهند اعتماد از دست رفته مردم و نمایندگان را برگردانند چاره‌ای ندارند جز اینکه همه مسائل‌شان را به راحتی و بدون هیچ ترسی شفاف کرده و برای انتخاب معاونین از افراد جوان و آنها که حیطه اقتصادی کشور را به علایق سیاسی گره نمی‌زنند استفاده کنند.

وزرا برای برگردانندن اعتماد از دست رفته مردم همه مسائل‌شان را شفاف کنند
کد خبر: 241942
|
۱۳۹۷/۰۸/۰۹ ۰۸:۴۸:۰۰

اعتمادآنلاین| علی ابراهیمی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی درباره رأی اعتماد مجلس به وزرا، بیان کرد: علی‌رغم نارضایتی که هم از ناحیه مردم و هم از ناحیه نمایندگان نسبت به دولت بوده است، تصور من در همراهی برای تایید صلاحیت این وزرا این بود که مجلس شورای اسلامی با هر چهار وزیر موافقت نمی‌کند، اما خوشبختانه مشاهده کردیم که ترجیح مجلس شورای اسلامی این بود که وزرا را تایید صلاحیت کرده و یک فرصت به مثابه آزمون را در اختیار آنها بگذارد.

این عضو کمیسیون اجتماعی ادامه‌ داد: من فکر می‌کنم همراهی‌های مجلس شورای اسلامی با دولت منهای جریانات استیضاح - که آن هم فلسفه کاری خودش را دارد - همیشه در سطح عالی بوده است . ما در دولت دوازدهم شاهد یک طرفه بودن همراهی مجلس نسبت به دولت و تعامل غیرقابل قبول دولت با مجلس بوده‌ایم.

وی با اشاره به این که در مدل مدیریتی کشور اشکالات ساختاری وجود دارد، گفت‌: هر چند به شخصه اعتقاد دارم که صرف تغییر و تحول وزرا راهکار اساسی نیست، اما با توجه به این که هر چهار وزیر رای آورده اند، انتظار می‌رود هر کدام بر اساس توانمندی‌هایی که دارند و قول هایی که داده‌اند یک مدیریت منسجم‌تر و یک تحول را رقم بزنند.

ابراهیمی تصریح کرد: اساسی‌ترین کاری که مخصوصا وزارت اقتصاد و وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌توانند انجام دهند این است که تمام فرایند کاری‌شان را شفاف کنند؛ زیرا تقریبا رانت و مفسده در حوزه این دو وزارتخانه وسعت بیشتری دارد. البته وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی نیز از این نظر کم از آنها نیست.

نماینده شازند با اشاره به اخباری تایید شده و تایید نشده، در مورد وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت، اظهار کرد: شرکت‌های مرتبط با این وزارتخانه‌ مثل صندوق‌ها، تامین اجتماعی و ... به شکلی محل لابی‌گری‌ها و داد و ستدهای سیاسی بوده است. اگر این وزارتخانه نیز اطلاعات مدیران خود را به صورت ویترین شفاف در اختیار مردم قرار دهد، می‌توان گفت‌ که بخش عظیمی از این شفاف سازی را انجام می‌شود. هر چند که مقداری کنترل دولتی بر درآمدهای تامین اجتماعی وجود دارد ولی روی هم رفته شفافیت برای آنها بسیار ضروری است.

وی در مورد وزارت راه و شهرسازی گفت‌: این وزارتخانه هم به لحاظ این که قراردادهای بزرگی را با نهادهای دولتی و پیمانکاران بخش خصوصی می بندد، بسیار خوب است که برای مردم ارتباطات پروژه‌هایش را چه از حیث مالی و چه از حیث نحوه قراردادها شفاف کند.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که وزرا چه کاری را باید اولویت خود قرار دهند، گفت‌: اگر وزرا می‌خواهند اعتماد از دست رفته مردم و نمایندگان را بر گردانند و گلایه‌ها و شکایت‌های مردم را حل و فصل کنند، چاره‌ای ندارند جز این که همه مسائل‌شان را به راحتی و بدون هیچ ترسی شفاف کنند. از همه مهم‌تر در حوزه معاونت‌هایشان ــ چون کارها بیشتر از جانب معاونان انجام می‌شود ـــ بازنگری اساسی کنند. همچنین رو به جوانگرایی و کسانی بیاورند که حیطه اقتصادی کشور را به علایق سیاسی گره نزنند.

ابراهیمی در پایان در حوزه راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: چون ارتباطات ما در زمینه حمل و نقل هوایی، ریل و جاده ای بسیار محدود است، باید تلاششان این باشد که در این حوزه فعالیت اساسی انجام دهند. من فکر می‌کنم باید یک تلاش اساسی نیز در مورد بانک مرکزی در حوزه اقتصاد انجام گیرد تا از حالت وابستگی‌اش به دولت جدا شده و مستقل‌تر عمل کند تا ما بتوانیم از حیث اقتصادی شاهد رفتارهای منطقی‌تری باشیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها