محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور:

انتظار داریم دیگران در موضوع خدمت‌رسانی دولت به زائران اربعین تسویه حساب سیاسی نکنند

رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اعتقاد ما این است که خودمان در ماجرای خدمت‌رسانی به زوار اربعین به عنوان دولت که وارد شدیم نه به عنوان کار اداری بلکه به عنوان یک کار اعتقادی وارد شدیم و انتظار از دیگران هم این است که تسویه حساب سیاسی نکنند.

انتظار داریم دیگران در موضوع خدمت‌رسانی دولت به زائران اربعین تسویه حساب سیاسی نکنند
کد خبر: 242033
|
۱۳۹۷/۰۸/۰۹ ۱۲:۰۶:۰۰

اعتمادآنلاین| محمود واعظی ظهر امروز در پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که برخی نسبت به اربعین موضع سیاسی دارند و یا سعی می‌کنند عملکرد دولت را به گونه‌ای دیگر جلوه دهند و شورای اطلاع رسانی دولت هم بیانیه‌ای داده است حال موضع دولت در این زمینه چیست؟ گفت: همینطور که ما از قبل اعلام کرده بودیم ستاد اربعین را تشکیل دادیم و حدود هفت یا هشت ماه است که هم در تهران و هم در ایلام و هم خوزستان دارند کار می‌کنند و بیش از سی ارگان مختلف درگیر هستند و زیرساخت‌های لازم را فراهم کردند و همه کار انجام دادند نه برای اینکه ما بخواهیم گزارش کاری به مردم بدهیم بلکه ما وظیفه خود می‌دانیم که به عنوان اینکه همه ملت ایران و شیعیان وقتی بحث اربعین و زیارت امام حسین (ع)‌ می‌شود با همه وجودشان در این راه گام برمی‌دارند این وظیفه دولت و وظیفه‌ ارگان‌های مختلف است.

وی با بیان اینکه من خودم از شلمچه و چزابه بازدید داشتم، اظهار کرد: دیدم نسبت به سال‌های گذشته که رفته بودم چقدر تغییرات کرده بود هم موکب‌ها، هم جاده، هم جاهای مختلف و اینکه هم شهرداری‌ها و دولتی‌ها و هلال احمر و تمام ارگان‌ها با تمام وجود شبانه‌روز داشتند کار می‌کردند و لذا این افتخار دولت است که خادم‌الحسین باشد و با تمام وجود کار کند و البته ما هرسال وضعیت‌مان بهتر می‌شود. یک مشکلی در رابطه با ارز کمتر از 48 ساعت به وجود آمد که بالافاصله با یک هواپیمای اختصاصی از کارکنان بانک به نجف و کربلا رفتند و 50 تا 60 نفر به شلمچه رفتند و 40 نفر به چزابه و نزدیک به 70 نفر به مهران رفتند و طوری شده بود که وقتی من در روز پنجشنبه رفتم دیدم که دیگر صف به آن معنا نیست و بلافاصله هرکسی که خروج می‌کند از مرزپولش را دریافت می‌کند.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور تصریح کرد:‌ قبول دارم که روز سه‌شنبه و چهارشنبه اشکالی به وجود آمد ولی اینکه این همه فعالیت‌های گستره و کارهایی که انجام شده نادیده گرفته شود و فقط این کاری که ظرف 40 ساعت مشکل به وجود آمده بخواهند اینقدر رویش تبلیغ کنند، درست نیست. سال گذشته هیچ ارزی به جایی تخصیص داده نشد امسال هم ما هماهنگ کردیم و علاقه‌مند بودیم و تلاش کردیم و رایزنی هم با بانک عراقی داشتیم که دینارهای خود را به ایران بیاوریم. اول بررسی کردیم که آیا این کار می‌شود؟ ولی روزهای آخر گفتند که نمی‌توانیم این کار را بکنیم ما هماهنگ کردیم که مثل سال گذشته کسی ارز دریافت نکند یا کسانی که می‌خواهند ارز دریافت کنند نام‌نویسی انجام دهند و ما آن‌طرف به آن‌ها ارز بدهیم.

وی ادامه داد: من فکر می‌کنم که این حجم وسیع از زیرساخت‌هایی که آماده شد و خدمت‌رسانی‌هایی که شد و یک اشکالی هم برای 40 ساعت بود را نباید اینقدر بزرگ کنند و گروه‌های سیاسی وارد شوند و سخنرانی‌ کنند. اعتقاد ما این است که خودمان به عنوان دولت که وارد شدیم نه به عنوان کار اداری بلکه به عنوان یک کار اعتقادی وارد شدیم و انتظار از دیگران هم این است که تسویه حساب سیاسی نکنند.

ادامه دارد...

منبع:ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها