کد خبر: 242098
|
۱۳۹۷/۰۸/۰۹ ۱۷:۰۶:۰۰
| |

عباس عبدی فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

حزب، سازمان مبارزه نیست/ احزاب نگاهشان به حکومت را تغییر دهند/ امیدوارم دوستان «تحکیم وحدت» آغاز خوبی داشته باشند

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: سازمان سیاسی جدید معنایش تنها مبارزه نیست بلکه باید ایده‌های ایجابی داشته باشد.

حزب، سازمان مبارزه نیست/ احزاب نگاهشان به حکومت را تغییر دهند/ امیدوارم دوستان «تحکیم وحدت» آغاز خوبی داشته باشند
کد خبر: 242098
|
۱۳۹۷/۰۸/۰۹ ۱۷:۰۶:۰۰

اعتمادآنلاین| عباس عبدی در کنگره سازمان دانش آموختگان ایران اسلامی (ادوار تحکیم وحدت) اظهار کرد: ظاهرا عضویت در اینجا مثل تابعیت خاک است ما درست است در تحکیم بوده‌ایم اما افتخار حضور را نداشته‌ایم.

وی با اشاره به بحث امید گفت: ادوار رادیکال‌تر از نیروهای دیگر بوده و تحت خطر ناامیدی هم قرار دارد. نیرو و کنش‌گر سیاسی نمی‌‌تواند ناامید شود شما هرچقدر ناامید شوید در طرف مقابلتان امید ایجاد می‌کنید. شما می‌توانید تحلیل بد و ناامید کننده‌ای از اوضاع داشته باشید اما این دلیلی نیست که انسان در فعالیت سیاسی ناامید شود. منفی‌ترین تحلیل‌ها نمی‌تواند توجیه‌کننده ناامیدی باشد.

عبدی خاطرنشان کرد: اگر دوستان به این نکته توجه داشته باشند گام بزرگی را برداشته‌اند. حزب، سازمان مبارزه نیست و این مسیری اشتباه است. همیشه، برای اینکه بگوییم حزب سازمان مبارزه است، می‌توان دلیل آورد یکی آنکه نظام‌ها می‌خواهند احزاب را بر‌اندازند و این پایه نا‌درست در احزاب ماست.

وی ادامه داد: این دور باطل را در سیستم سیاسی می‌بینیم چون فکر می‌کنیم سازمان سیاسی برای براندازی است و حکومت هم به فکر براندازی حزب است. تا زمانی که این دور را داریم به جلو نمی‌رویم.

عبدی گفت: معتقدم گیر ایران اپوزسیون‌ها است. تا وقتی که این نگاه عوض نشود اتفاق جدیدی در فضای سیاسی ایران رخ نمی‌دهد. ما همیشه باید اختلاف و اشتراک داشته باشیم و از سمت اختلافات به سمت اشتراکات برویم. احزاب باید نگاهشان به حکومت را در عین حالی که نقد می‌کنند، تغییر دهند. اینکه نگاه مبارزه باشد یا اصلاح باشد، این نگاه ادبیات را تشکیل می‌دهد.

وی با اشاره به نامه آیت الله یزدی به آیت الله شبیری زنجانی گفت: این همان اتفاقی است که در سیستم دارد رخ می‌دهد و توجه ندارند که مرجعیت قبل از یک سیستم شکل گرفته است. نیروها در چنین بازی نباید بیافتند چون باعث می‌شود دو طرف ببازند.

عبدی گفت: وظیفه اصلی ما این است که این دور را بشکنیم که اگر می‌خواهند شما را بشکنند، شما این کار را نکنید. ادبیات و رویکردی که یک حزب می‌تواند در مواجهه با حکومت از خود نشان دهد اینگونه است که باید نشان دهد که قصدش براندازی سیستم نیست. این نگاه مهم است و دوستان ادوار نیاز دارند، توجه کنند. دفتر تحکیم با سنت براندازی در گذشته شکل گرفته، با این ارزش‌ها فکر نمی‌کنم بتوانیم نظام حزبی مناسبی داشته باشیم.

وی ادامه داد: سازمان سیاسی جدید معنایش تنها مبارزه نیست بلکه باید ایده‌های ایجابی داشته باشد. وقتی به مرتضوی نگاه می‌کردم او را قربانی می‌دیدم. سیستم سیاسی ما این عقیده را ندارد. شما می‌توانید آدم‌ها را مجازات کنید به شرطی که نگاه مسئولانه و همدلانه و سازنده باشد. خیلی از زندانی‌ها حسشان نسبت به زندانیان عادی تغییر می‌کند. چرا ما همین نگاه را در عرصه، سیاسی و عمومی بسط ندهیم؟

عبدی گفت: مشکل اصلی کشور منتقدان هستند که نمی‌توانند از این راه بیرون بیایند. امیدوارم دوستان تحکیم آغاز خوبی را داشته باشند.

منبع:‌ ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها