کد خبر: 242215
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۰ ۱۳:۴۸:۰۰
| |

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس:

دولت تولید پلاستیک را متوقف کند

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس از دولت خواست برای حفظ محیط زیست تولید پلاستیک را در کشور متوقف و برای تولیدکنندگان مشاغل جایگزین در نظر بگیرد.

دولت تولید پلاستیک را متوقف کند
کد خبر: 242215
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۰ ۱۳:۴۸:۰۰

اعتمادآنلاین| مسعود رضایی با تاکید بر لزوم حذف کیسه های پلاستیکی از تمامی فروشگاه ها و بیمارستان ها گفت: برای حفظ محیط زیست باید از فعالیت تمامی کارخانه های تولید کیسه های پلاستیکی جلوگیری و تولید پلاستیک در کشور متوقف شود و نسبت به ایجاد کارخانجات نایلکس سازگار با محیط زیست اقدام کرد.

نماینده مردم شیراز با تاکید بر اینکه برای تولیدکنندگان باید مشاغل جایگزین در نظر گرفته شود، افزود: امروزه که معضلات زیست محیطی در حال افزایش است کشورها تولید پلاستیک های تجزیه پذیر که دوستدار طبیعت بوده و امکان خوردن آنها وجود دارد را در دستور کار قرار داده اند البته آگاهی مردم سایر کشورها در مورد محیط زیست نسبت به مردم ایران بیشتر است از این رو زودتر به سمت منع استفاده از کیسه های پلاستیکی روی آورده اند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با یادآوری اینکه استفاده از کیسه های پلاستیکی در اغلب کشورها ممنوع شده است، ادامه داد: تجزیه ظروف پلاستیکی 500 سال زمان می برد و زباله های پلاستیکی تهدیدی جدی برای محیط زیست سلامت انسان و محیط زیست به شمار می رود البته قیمت پایین و نازل ظروف پلاستیکی باعث ترغیب مردم به افزایش استفاده از آنها شده است.

وی بر ضرورت اتخاذ تدابیر ویژه برای کاهش استفاده از ظروف و کیسه های پلاستیکی تاکید کرد و گفت: باید فرهنگ سازی مناسبی از سوی رسانه ها انجام شود تا مردم به سمت استفاده از ظروف گیاهی و تجدیدپذیر ترغیب شوند.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها