روسیه چندین تن از مقامات ارشد اوکراین را تحریم کرد

روسیه بیش از 320 تن از مقام‌های سیاسی و اقتصادی اوکراین را تحریم کرده است. علاوه بر این 68 شرکت نیز در فهرست تحریم‌های مسکو قرار گرفته‌اند؛ این تحریم‌ها هم‌زمان با حضور صدراعظم آلمان در اوکراین اعلام شده‌اند.

روسیه چندین تن از مقامات ارشد اوکراین را تحریم کرد
کد خبر: 242344
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۱ ۱۲:۰۳:۰۰

اعتمادآنلاین| روسیه فهرستی از اسامی مقام‌های بلندپایه اوکراین را اعلام کرده است که اموال آنها مسدود می‌شود. از جمله این افراد می‌توان به وزیر کشور، وزیر دفاع و رئیس مجلس در اوکراین اشاره کرد.

پترو پوروشکنو، رئیس جمهوری اوکراین، ولادیمیر گرویسمن، نخست وزیر و پاول کلمیکن، وزیر خارجه اوکراین، در این فهرست قرار ندارند اما آلکسی پوروشکنو، پسر رئیس جمهور، در میان افراد تحریم شده است.

از دیگر چهره‌های سیاسی اوکراین که تحریم شامل حال آنها شده یولیا تیموشکنو و آرسنی یاتسنیوک از مقام‌های سابق دولت اوکراین هستند. تیموشنکو در عین حال از چهره‌هایی است که شانس بالایی برای رسیدن به ریاست جمهوری در انتخابات ماه مارس آینده میلادی را دارد. به این اسامی باید لیلیا گرینویچ، وزیر آموزش، و ایوانا کلیمپوش تسیانتسادز، معاون نخست‌وزیر اوکراین را نیز اضافه کرد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در ماه اکتبر از اعمال این تحریم‌ها خبر داده و گفته بود علت این تحریم‌ها "اقدامات غیر دوستانه اوکراین" است.

این درحالی است که روسیه در سال 2014 شبه جزیره کریمه را از اوکراین گرفت و به جدایی‌طلبان طرفدار روسیه کمک نظامی کرد. کی‌یف نه تنها با اقدامات نظامی، بلکه با انواع تحریم‌های سیاسی و اقتصادی به این اقدام واکنش نشان داد.

تحریم‌های روسیه قبل از هر حوزه صنایع شیمی اوکراین را هدف قرار داده‌اند اما شرکت‌هایی که با روسیه روابط اقتصادی دارند، مانند کنسرن دولتی نفت و گاز از این فهرست معاف شده‌اند.

مرکل در حال مذاکره در کی‌یف

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان روز پنجشنبه به اوکراین سفر کرد و وارد کی‌یف شد تا با پوروشکنو دیدار کند.

مرکل و پوروشنکو می‌خواهند در مورد وضعیت اجرای موافقتنامه‌ صلح مینسک رایزنی کنند که صدراعظم آلمان میانجی اصلی آن است.

این نخستین دیدار مرکل از اوکراین پس از تصویب این توافقنامه در اوائل سال 2015 است.

به گفته منابع اوکراینی رئیس جمهور این کشور قصد دارد در مورد پروژه مورد مناقشه خط لوله نورداستریم 2 نیز مذاکره کند. این خط لوله‌ای است که از سال آینده از طریق آن گاز روسیه به آلمان تحول داده می‌شود. دولت اوکراین به این قرارداد انتقاد دارد و معتقد است که منافع این کشور در آن نادیده گرفته شده است و با تاسیس آن درآمد حاصل از ترانزیت گاز روسیه به اروپای غربی را از دست خواهد داد.

لهستان نیز از راه افتادن این پروژه ناراضی است زیرا گاز روسیه از طریق دریای بالتیک به طور مستقیم به آلمان گاز می‌فرستد و این کشور را دور می‌زند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها