کد خبر: 242443
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۲ ۰۷:۳۶:۰۰
| |

‌رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان:

طوفان 112 کیلومتری آلودگی هوای زابل را به 42 برابر حد مجاز رساند

‌رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بیشینه سرعت طوفان در زابل به 112 کیلومتر بر ساعت رسید و غلظت ذرات معلق در هوای این شهر را به 42 برابر حد مجاز رساند.

طوفان 112 کیلومتری آلودگی هوای زابل را به 42 برابر حد مجاز رساند
کد خبر: 242443
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۲ ۰۷:۳۶:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌محمود دیانتی ‌رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان ‌اظهار کرد: این طوفان دید افقی در محدوده فرودگاه زابل را به 400 متر کاهش داد و سبب شد تا غلظت ذرات گردوغبار با اندازه 10 میکرون در هوای این شهر به 6262 میکروگرم بر متر مکعب معادل 42 برابر حد مجاز برسد‌.

وی ادامه داد: طوفان گردوخاک و وزش باد شدید علاوه بر زابل در برخی نقاط شمالی دیگر نیز به وقوع پیوست و ضمن کاهش شدید دید افقی، شرایط کیفی هوا را نیز به شدت کاهش داد.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: هم اینک دید افقی در محدوده ایستگاه هواشناسی زهک به 2000 متر کاهش یافته و تردد در برخی محورهای منتهی به 5 شهرستان شمال استان را با کندی همراه کرده است.

دیانتی با بیان اینکه وزش باد شدید از عصر پنج شنبه در شمال استان شروع شده است، افزود: امروز به تدریج از سرعت باد در نواحی شمال استان کاسته می شود‌.

وی با بیان اینکه شمالی بودن جریانات و ریزش هوای سرد از عرض های بالاتر سبب کاهش دما در شهرهای شمالی استان شده است، تصریح کرد: روند کاهش دما در شهر زابل از روز گذشته شروع شده و امروز دمای این شهر در سردترین لحظات به 7 درجه سلسیوس رسید که نسبت به زمان مشابه در روز گذشته 3 درجه سردتر شده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها